به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، در حال حاضر ۱۹  هزار و ۲۰۰ کودک زیر ۶ سال در این استان سوء تغذیه دارند که کمتر از پنج درصد مددجوی کمیته امداد و مابقی از اقشار آسیب پذیر هستند.
کد خبر: ۷۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 29 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، یحیی صادقی روز سه شنبه در جشنواره شهید رجایی استان کرمان با اشاره به این مطلب که گروه هدف کمیته امداد این استان یک جمعیت ۱۰۲ هزار خانواده ای است که به صورت مستمر از این نهاد خدمات دریافت می کنند، گفت: در پایان سال گذشته و در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب استان کرمان در حوزه مسکن مددجویان اقدام بزرگی انجام و مقرر شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و محرومان استان کرمان احداث شود.
وی توانمندسازی خانواده های تحت پوشش را از اولویت های کمیته امداد برشمرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، کمیته امداد استان کرمان در ۲ سال گذشته در بین کمیت های امداد کشور رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۷ درصد جذب اعتبارات تبصره ۱۷ را داشته ایم، عنوان کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شده و در کنار آن نظارت کاملی انجام می شودتا این طرح ها تداوم یابند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان تقویت بنیه فرهنگی خانواده ها را  از دیگر اولویت های کمیته امداد استان کرمان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار دانش آموز و ۴ هزار دانشجو در خانواده کمیته امدادارتزاق می شوند.
صادقی پرهیز از توجه به مسائل حاشیه ای و جناحی را از اولویت های کمیته امداد استان کرمان برشمرد و گفت: این نگاه در حال حاضر در تمامی واحدهای این مجموعه نهادینه شده تا خدمات مناسبی به محرومان و نیازمندان ارائه شود.
وی به انجام ۱۵۰ ماموریت به مناطق محروم استان کرمان در دوره مدیریت خود اشاره و بیان کرد: همواره تلاش شده تا فرهنگ جهادی را در کمیته امداد نهادینه کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: بر اساس طرح ابتکاری استاندار کرمان برای واگذاری مسئولیت توانمندسازی دو خانواده محروم به هر یک از مدیران استانی بر اساس علاقه مندی مدیران، نتایج بسیار خوبی داشته و بر اساس این طرح بسیاری از خانواده ها نجات یافته اند و مشکلات آنها حل شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار