کد خبر: ۷۷۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 29 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، وزیر نیرو تصریح کرد: در مجموع تأمین آب شرب 17 استان کشور را با استفاده از یک نوار یکصد کیلومتری از جنوب کشور با بهره‌گیری از آب دریا در دستور کار دارد و فعلاً تمامی بخشهای این برنامه در دست مطالعه و بررسی است و مشخص نیست چه زمانی کلنگ اجرایی این طرح به زمین می‌خورد. لازم است تأکید کنم که مطالعات و تخصیصها تماماً با رعایت مسائل زیست محیطی صورت می‌گیرد.

چرا وزارت نیرو وعده و وعیدهای تو خالی می‌دهد

براساس این گزارش مهندس حسن اشرف گنجویی در پاسخ به اظهارات کذب وزیر نیرو گفت؛ مطلب فوق‌الذکر از وزیر نیرو در خبرگزاری تسنیم با کدخبری 2082768 منتشر شده است، بنده که با تمامی توان کارشناسی سی ساله از کسب علم و دانش همراه با انجام امور اجرایی اقصی نقاط کشور کسب کرده‌ام و یا در استان کرمان، عملکرد وزارت نیرو بخصوص در باب طرحهایی که در جهت تأمین آب مطالعه و اجرا نموده‌اند، را در ذهنم مرور می‌کنم کلیه مسائل آبی مطرح شهر به شهر یا روستا به روستا را محک زدم، تا بعنوان یک‌نفر و کارشناس آب از محتوای متن چیزی را استنباط و بعنوان خبری اگر مورد سؤال قرار گرفتم مطرح نمایم.
وی ادامه داد: تحلیل کلمه به کلمه، جمله به جمله و کلاً روح پیام، مرا القاء نمود که وزرای نیرو بایستی چه توانمندی غیرکارشناسی، عدم‌شناخت، افسانه سازی داشته باشند تا با بیان این چنین قصه‌هایی، سد گتوند بسازند.
وی اضافه کرد: سد تکمیلی صفارود را به سد هلیل در استان کرمان پیوند دهند، شرکت احیاء اراضی بجای تأمین آب و حق آبه بران جیرفتی راه‌اندازی نمایند، آمار چاه‌های غیرمجاز در استان کرمان را توجیه نمایند، چگونگی تأمین آب ذوب مس با آب سفره‌های زیرزمینی و حتی برخلاف استانداردهای جهانی برای ذخیره‌سازی آب ذوب مس از آب سفره‌های زیر زمینی، سدخاکی به ارتفاع بیش از هفتاد متر را بسازند.
این کارشناس از افزود: امروزه هم طرحی با نامشخص بودن زمان کلنگ زنی، فاقد مطالعات و تخصیصها را با چنین فرماسیونی طرح و هفده استان کشور را به انتظار بررسی (ده سال) مطالعه (ده سال) تأمین اعتبار (ده سال) ، گرفتن و خلع ید مرتب پیمانکار (ده سال) و... و... مشابه تأمین آب شرب طولانی مدت شهر کرمان با تونل هفتاد و پنج کیلومتری وحالا هم از آب دریا بگذارند.

وی تصریح کرد: یعنی همه اندیشکده ها و پژوهشکده‌های وزارت نیرو نتوانسته‌اند شاخصهایی از شناخت و راهکار برای تأمین آب شرب و یا کشاورزی استان‌ها را مطالعه و نهادینه نمایند. تا هر وزیر نیرو مجبور نباشد با طرح مطالبی صرفاً وعده و وعید بی محتوای دوره چهار ساله تصدی گری خود را به اتمام رساند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار