کد خبر: ۷۷۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 29 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، مدیر گروه محیط زیست دانشگاه تهران، نتیجه آبخیزداری علمی را محیط زیست پاک ، سالم و عاری از هرگونه آلودگی دانست و اعلام کرد: در استانهای گلستان، لرستان و فارس اگر عملیات آبخیزداری انجام شده شاهد سیلاب‌های ویرانگر نبودیم.(تسنیم2082444) که بایستی گوشزد کرد بحث آبخیزداری و مهار آب‌های سطحی منحصر به زمان تأثیر تخریبی سیلاب‌ها بر روی باغکاری‌ها، اراضی زیر کشت، فراگیر شدن شهرها و روستاها شده است.

نقش آبخیزداری در استانهای گلستان، لرستان و فارس با فرمولی جدید!

مکانیزمکاری آبخیزداری با همه گستردگی اداری و پژوهشکده‌های عدیده در تهران که ادعای مدیریت کار را در سراسر کشور می‌نمایند. برنامه‌ریزی، حضور و مصاحبه با روسای گروه‌ها و مسئولین اعضای استان‌ها و از همه مهمتر استان کرمان، پس از استماع مطالب تئوریک و دانشگاهی و یا خط مشی آنها در خصوص استان کرمان، نیز تطبیق با وقایع عملکرد امور آبخیزداری اثبات نمود که متأسفانه فاقد شناخت از حوزه‌های آبریز و یا طبیعت گسترده و پهناور استان هستند.
شرایط آب و هوایی با بعد مسافت، سختی کار در استان مانع از این می‌شود که اندیشمندان پژوهشکده ها حضور میدانی و یا صحرایی در اقصی نقاط استان داشته و با برداشتهای عینی پس از هماهنگی با وزارت نیرو برنامه‌ریزی و اقدام به مطالعه و اجرای طرحهای آبخیزداری نمایند.
درسی که در آن سال گذشته چرخشهای سیکلیک هواشناسی و هیدرولوژی در اغلب استانهای کشور نمود پیدا کرد. این اندیشکده‌ها را رهنمون نداد که استان کرمان را با نگاهی کارشناسانه ارزیابی و برای آن برنامه‌ریزی نمایند. طیبعی است که تحقق جملات فوق الذکر از طرف مدیر گروه محیط زیست در خصوص استانهای گلستان، لرستان و فارس مطرح شده، یکسال هم بایستی استان کرمان را علی الخصوص شهر کرمان را دربرگرفته و تأسف و تأثیر از مسئولین به جای گذارد.
انتهای پیام/حسن اشرف گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار