عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه شاکله فرهنگی دولت مشکل دارد، گفت: با توجه به سابقه‌ای که نسبت به روحانی قبل از انقلاب سراغ دارم، انتظار نداشتم وی اینطور در رابطه با فرهنگ بی تفاوت باشد.
کد خبر: ۷۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 09 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به موضوع گرانی کاغذ، اظهار داشت: تصور نمی کنم باتوجه به حجم وسیع طرح ها و لوایح موجود مجلس در پایان دوره خود بتواند به موضوع کاغذ ورود کند البته اعضای کمیسیون فرهنگی می توانند طبق ماده 234 یا گزارش ماده 45 آئین نامه داخلی عمل کنند و از عدم تمهیدات دولت در این زمینه را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد اعلام کرده است کمک هایی در زمینه کاغذ صورت گرفته است، افزود: چون این تصمیم دیر اتخاذ شد، تاثیری در بازار نداشت چراکه آقایان اگر می خواستند کمک کنند باید زودتر آن را انجام می دادند.

ابطحی با طرح این پرسش که آیا با فضای دیجیتال نیازی به این حجم از کاغذ داریم یا خیر؟!، گفت: در حال حاضر در دنیا از طریق بی کربنات سدیم و آهک کاغذ  مرغوبی تولید می کنند که در صورت مواجه با آب آسیب کمی ببیند و همچنین به سادگی پاره نشود. در کشور ما نیز تولید این کاغذ شروع شده است، بنابراین معتقدم در درازمدت مشکل کاغذ حل شدنی خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم قرار دادن یارانه در اختیار ناشران برای کاهش قیمت کتاب ها، دفاتر و لوازم تحریر، ادامه داد: متاسفانه در کشور ما امر فرهنگ مظلوم واقع شده است، یعنی برای لوازم آرایش که رتبه دوم را در خاورمیانه دارد ارز 4200 تومانی تخصیص می دهند و خوراک سگ و گربه وارد می کنند اما به دلیل عدم تخصیص ارز کاغذ شاهد گرانی این کالای مهم در بازار هستیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه شاکله فرهنگی دولت مشکل دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه ای که نسبت به روحانی قبل از انقلاب سراغ دارم، انتظار نداشتم وی اینطور در رابطه با فرهنگ بی تفاوت باشد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار