کد خبر: ۷۷۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 09 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به نقش استان کرمان  در ده‌ها گذشته بالاترین صادرات غیرنفتی کشور را استان کرمان در بخش‌های مختلف به خود اختصاص داده و بالاترین ارزآوری را برای کشور داشته است اظهار داشت: امروز هم در راستای نیاز کشور به ارز و مسائل این حوزه مجمع نمایندگان استان از رئیس کل بانک مرکزی برای حضور در کرمان دعوت به عمل آوردند.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف سفر همتی‌فر رئیس کل بانک مرکزی به کرمان گفت: حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مجموعه شرکت‌های فعال استان و از نزدیک پای درد دل و مشکلات این مجموعه‌ها قرار گرفتن از دیگر اهداف سفر همتی‌فر به استان کرمان است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه از زمانی که همتی‌فر مسئولیت بانک مرکزی را  برعهده گرفته شاهد یک ثبات نسبی در بازار ارز هستیم.
وی با بیان اینکه من به عنوان یک کارشناس و مطالبه‌گر در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارم که قیمت ارز باید ارزان‌تر این شود افزود: با توجه به پتانسیل‌های کشور قیمت واقعی ارز باید زیر 10 هزار تومان باشد.
حسن‌پور افزود: انتظار ما رئیس کل بانک مرکزی این است که تمام تلاش خود را برای ثبات بیشتر بازار ارز به کار گرفته تا با ارزان‌تر شدن ارز شاهد پایین آمدن تدریجی نرخ کالاهای اساسی در کشور باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از اعتراضات ما به بانک مرکزی مسئله چند نرخی بودن ارز است گفت: چند نرخی بودن ارز منجر به رانت و فساد می‌شود و اگر قرار است که در کشور چند نرخی بودن ارز ادامه داشته باشد باید نظارت‌ها بر این مسئله بیشتر شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید سامانه رصد طوری باشد که کالا از مبدا تا مقصد و تا زمانی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد رصد شود تصریح کرد: قابل قبول نیست که ما ارز ارزان بدهیم و مردم جنس گران بخرند و این معضل با هیچ عدالت و انصافی سازگار نیست.
وی با بیان اینکه رویکرد جلسه امروز در استان کرمان مثبت بوده و همه از این جلسه استقبال کردند گفت: امیدواریم که در پایان به جمع‌بندی خوبی برای توسعه هر چه بیشتر و رونق فعالیت‌های اقتصادی استان برسیم.
حسن‌پور با اشاره به اینکه در کنار دیگر مباحث مطرح شده در جلسات امروز بحث ارز معادن هم پیگیر می‌شود افزود: ارز معادن باید به چرخه تولید برگردد و مانع از تعطیلی پروژه‌های ما شود.
وی با بیان اینکه ایرادات اساسی به بعضی از عملکردهای دولت در بعضی موارد داریم گفت: به طور مثال در ماده 47 برنامه ششم گفته شده برای استفاده از ظرفیت‌های استانی از نیروی انسانی همان استان استفاده شود در حالی‌که بانک‌ها عملا از نیروهای متخص استان‌ها کمتر استفاده کرده و بیشتر از افرادی که کنار دست آنها در تهران است استفاده می‌کنند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس مصوبه قانون کلیه شرکت‌های صنعتی و معدنی باید حساب شرکت‌های خود را به همان شهرستان بیاورند افزود: این قانون هنوز کاملا محقق نشده و قسمت عمده‌ای از حساب این شرکت‌ها در تهران است که مطالبه اصلی ماست.
انتهای پیام/ 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار