قاعدگی راهکارهای خانگی؛
پریود نامنظم با اصطلاح پزشکی اولیگو منوره آ شناخته می­شود که مشکل بسیار شایعی در زنان است.
کد خبر: ۷۷۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 09 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، پریود نامنظم با اصطلاح پزشکی اولیگومنوره آ شناخته می­شود که مشکل بسیار شایعی در زنان است. علل مختلفی مانند کاهش وزن، بیماری و سبک زندگی سبب نامنظم شدن پریود می­شوند که نتیجه آن استرس و تنش بیجا است و به همین دلیل ما به دنبال یافتن راه­ حل ­هایی بی خطر و طبیعی برای رفع این مشکل و جلو انداختن پریود هستیم.
خوشبختانه، برای رفع این مشکل درمان­ های طبیعی را یافته ­ایم. از جعفری پرخاصیت گرفته تا میوه ­های سرشار از ویتامین C، طبیعت سبدی پر از درمان­های خانگی برای درمان پریودهای نامنظم و دیرهنگام در اختیارمان قرار داده است.
در ادامه لیستی از مؤثرترین راهکارها برای جلو انداختن پریود (در صورتی که نامنظم باشد) آورده شده ­اند:
- تذکر: موادی که در ادامه معرفی شده ­اند، ممکن است کمی در سقط جنین مؤثر باشند. بنابراین اگر عقب افتادن پریود به دلیل بارداری باشد، این مواد می­توانند منجر به سقط جنین شوند. بنابراین با پزشک مشورت کرده و این مواد غذایی را محتاطانه مصرف کنید.

جعفری
قرن­هاست که از جعفری برای جلو انداختن پریود استفاده می­شود. “اپیول و میریستیسن، دو ماده موجود در جعفری، انقباضات رحم را تحریک می­کنند که نتیجه آن جلو انداختن چرخه قاعدگی است.
نحوه مصرف
مصرف روزانه جعفری باید به صورت 6 گرم برگ جعفری خشک شده باشد که در 150 میلی لیتر آب جوشانده شده است و می­توانید آن را در سه مرحله 2 گرمی مصرف کنید. یا می­توانید روزی دو مرتبه چای جعفری بنوشید.

زیره سبز
دانه­ های زیره سبز، که در زبان هندی با نام جیرا شناخته می­شود، به خانواده جعفری تعلق دارند و همان خاصیت جعفری را هم دارند.

دانه­ های کاروم
ترکیب دانه های کاروم با شکر زرد، علاوه بر کاهش دل درد قاعدگی، آن را جلو هم می اندازد.
نحوه مصرف
یک قاشق چایخوری دانه کاروم و یک قاشق چای خوری شکر زرد را در یک لیوان آب جوشانده و صبح­ها آن را با معده خالی بنوشید.

پاپایا (انبه هندی)
مؤثرترین راهکار خانگی برای جلو انداختن پریود است. پاپایای خام انقباضات رحم را تحریک کرده و به جلو افتادن پریود کمک می­کند. کاروتین موجود در پاپایا میزان هورمون استروژن را افزایش داده و پریود را جلو می ­اندازد.
نحوه مصرف
می­توانید پاپایا را به صورت خام مصرف کنید یا آب آن را دو مرتبه در طول روز بنوشید. مصرف یک فنجان آب پاپایا (تقریباً 200 میلی لیتر) یا یک کاسه میوه پاپایا در اواسط چرخه قاعدگی می­تواند مفید باشد.

زنجبیل
چای زنجبیل یکی از قوی­ترین موادی است که پریود را جلو می­اندازد، اما برخلاف جعفری ممکن است عوارض جانبی همچون ترش کردن معده داشته باشد. برای درمان پریودهایی که بسیار به تأخیر افتاده اند، ترکیب جعفری و چای زنجبیل توصیه می­شود. زنجبیل برای افزایش گرمای اطراف رحم و افزایش انقباضات آن مفید است.
نحوه مصرف
زنجبیل را می­توان به صورت چای یا آب زنجبیل تازه به همراه عسل یا زنجبیل خام همراه با عسل مصرف کرد. از چند روز پیش از موعد پریودتان یک لیوان آب زنجبیل تازه را با آب (با نسبت دو به یک) ترکیب کنید و هر روز صبح با معده خالی آن را بنوشید.

کرفس
کرفس بسیار بی خطر و طبیعی است و مصرف آن توسط پزشکان توصیه می­شود. نوشیدن آب کرفس یکی از راه­ های مناسب برای جلو انداختن پریود است.
نحوه مصرف
مصرف آب کرفس تازه دو بار در روز می تواند جریان خون به سمت لگن و رحم را سرعت ببخشد و در نتیجه پریود را جلو بیاندازد.

تخم گشنیز
گفته می شود تخم گشنیز موثرترین درمان خانگی برای درمان پریود نامنظم و جلو انداختن آن است.
نحوه مصرف
یک قاشق چای خوری تخم گشنیز را با دو فنجان آب بجوشانید و تا زمانی که میزان آب به یک فنجان کاهش یابد، آن را از روی شعله برندارید. با یک صافی دانه ها را برداشته و محلول باقی مانده را چند روز پیش از پریود، روزی سه مرتبه بنوشید.

دانه رازیانه
با جوشاندن دانه های رازیانه در آب، چای خوشبویی خواهید داشت که برای داشتن قاعدگی منظم باید آن را صبح ها با معده خالی مصرف کنید.
نحوه مصرف
دو قاشق چایخوری دانه رازیانه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و بگذارید از شب تا صبح بماند. صبح محلول را صاف کرده و آن را بنوشید.

تخم شنبلیله
به توصیه متخصصان مصرف تخم شنبلیله برای جلو انداختن پریود مفید است.
نحوه مصرف
جوشانده تخم گشنیز در آب را بنوشید.

انار
آب انار نیز برای جلو انداختن پریود مفید است.
نحوه مصرف
حداقل از 10 الی 15 روز پیش از زمان پریود منظمتان، سه مرتبه در روز آب انار خالص بنوشیدو یا می توانید آب انار را با آب نیشکر به نسبت مساوی مخلوط کرده و روزانه 4 مرتبه آن را بنوشید.

آلوئه ورا
معمولاً آب آلوئه ورا برای تسکین درد معده به کار می رود اما می توان از آن برای جلو انداختن پریود نیز استفاده کرد.
نحوه مصرف
برگ آلوئه ورا را نصف کرده و ژل آن را تخلیه کنید. ژل را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را پیش از صبحانه مصرف کنید. این کار را چند ماه ادامه دهید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.

دانه کنجد
دانه کنجد نیز برای جلو انداختن پریود به کار می رود، اما نباید در مصرف ان زیاده روی کرد چرا که دمای بدن را بالا می برد.
نحوه مصرف
دانه های حرارت زای کنجد را می توانید از حدوداً 15 روز پیش از زمان نرمال پریودتان مصرف کنید تا زودتر پریود شوید. همچنین می توانید روزی دو مرتبه یک قاشق چایخوری دانه کنجد را با آب داغ ترکیب کنید. 2 الی 3 مرتبه در روز دانه کنجد بو داده شده را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید.

منبع: مینت

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار