معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون سهمیه ای برای کاغذ نشریات دانشگاهی مانند آنچه که برای روزنامه‌ها و مجلات عمومی کشور اختصاص می‌یابد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۷۸۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲ 15 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، غلامرضا غفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: نشریات دانشجویی یکی از حوزه های بسیار مهم در فعالیت های دانشجویی است که ماهیت خود را در ابعاد مختلف فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در بخش فرهنگی موظف هستند بر اساس امکانات و منابعی که در اختیار دارند برای نشریات دانشجویی هزینه کنند و یکی از هزینه های مرتبط با دانشگاه ها، کاغذ مورد نیاز این نشریات است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تاکنون سهمیه ای برای کاغذ نشریات دانشگاهی مانند آنچه که برای روزنامه ها و مجلات عمومی کشور اختصاص می یابد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته نشده است.
غفاری در مورد نحوه چاپ نشریات دانشگاهی در دانشگاه ها یادآور شد: دانشگاه ها با همکاری انتشارات برای چاپ و تکثیر نشریات دانشگاهی اقدام می کنند و در برخی موارد این نشریات خارج از محیط دانشگاه به چاپ می رسد که دانشگاه موظف به پرداخت هزینه چاپ است.
وی تاکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور توجه بیشتر به نشریات دانشگاهی مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر مساعدت با نشریات دانشگاهی داشته است که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.
غفاری افزود: انتظار می رود تسهیلاتی در این زمینه برای نشریات دانشگاهی در نظر گرفته شود که به رونق این نشریات کمک کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود چهار هزار نشریه دانشجویی در دانشگاه های کشور فعال است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار