دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از احضار تعدادی از شهرداران و مسئولان مربوطه در سراسر این استان به دادسرای کرمان در رابطه با حذف واژه مقدس شهید از تابلوی برخی اماکن و معابر شهری خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 30 September 2019

به گزارش دریافتی «تابناک» از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به عمل نابخردانه و دشمن شادکن برخی مسئولان در حذف واژه مقدس شهید از برخی اماکن و آزرده خاطر شدن خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری کشور، این دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود و نظر به ارتکاب فعل مجرمانه در این رابطه پرونده‌ای در معاونت حقوق عامه این دادستانی تشکیل و تعدادی از شهرداران استان به دادستانی احضار و با نگرش به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام یکی از واژگان پرتکرار و والا، واژه مقدس شهید است و در آیات کلام الله مجید مکرر از آن به عنوان یک واژه والا و تقدیس شده یاد شده، نتیجه می‌گیریم که واژه مقدس شهید و جایگاه شهدا از ارکان محوری و مهم دین مقدس اسلام محسوب می‌شود.
سالاری افزود: امروزه اگر در ایران اسلامی، آبادانی، شکوفایی عزت، اقتدار و امنیت بی بیدلی در منطقه خاورمیانه داریم همه مرهون خون شهدا است.
این مقام ارشد قضایی در استان کرمان تصریح کرد: امروزه اگر کسی دغدغه اقتدار و امنیت کشور را دارد باید هدف‌گیری و خط کاری او بر مبنای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عنوان رکن رکین تقویت امنیت ملی کشور باشد.
وی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمنان قسم خورده  نظام مقدس اسلامی در راستای کمرنگ کردن ارزشهای اسلامی در جامعه و هجمه به اعتقادات دینی و مذهبی و بخصوص جامعه ایثارگری و شهدا برای سست کردن پایه‌های امنیت ملی و بحث مهم نفوذ اگر فردی خواسته و یا ناخواسته در راستای کم‌رنگ شدن ارزشها حرکت کند در خدمت معاندین و اهداف آنان قرار گرفته است و یقیناً با واکنش چشمان بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.
سالاری افزود: با عنایت به فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی و تاکیدات مکرر حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر روحیه انقلابی گری در قوه قضاییه جهت گیری و مبنای کار این دادستانی در راستای اجرای عوامل صادره خواهد بود و این خط سیر و افق ترسیمی ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار