استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: نشست‌های دوجانبه‌ای با مسئولان عراقی در این زمینه برگزار شده اما نتایج آن از طرف این استان پیگیری نشده است.
کد خبر: ۷۸۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 01 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌ دشتکی در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری استان ایلام به مناسبت روز جهانی جهانگردی افزود: فعالان گردشگری استان با همکاری میراث فرهنگی باید نسبت به اعزام گروه‌هایی به کشور عراق و معرفی ظرفیت‌های استان به مردم و فعالان گردشگری این کشور اقدام کنند.

وی تاکید کرد: لازم است در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بروشورهای اطلاع‌رسانی و فیلم‌های تبلیغاتی به زبان‌های مختلف تهیه شده و در شبکه‌های ملی و همچنین کشور عراق پخش شود.

نتایج نشست با مسئولان عراقی در حوزه گردشگری پیگیری نمی‌شود

استاندار ایلام با بیان اینکه عراقی‌ها به توسعه ارتباطات گردشگری با این استان بسیار تمایل دارند، گفت: نشست‌های دوجانبه‌ای با مسئولان عراقی در این زمینه برگزار شده اما نتایج آن از طرف این استان پیگیری نشده است.

سلیمانی دشتکی افزود: مقدمات کار فراهم شده است اما بدلیل اینکه رها شده و پیگیری نمی شود به نتیجه نیز نمی‌رسد بنابراین برای به ثمر نشستن باید پیگیری شود.

معارضان، مهمترین مانع سرمایه‌گذاری در ایلام

استاندار ایلام گفت: وجود معارضان محلی به معضلی جدی و اساسی و مهمترین مانع در راه سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری در این استان تبدیل شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: استان ایلام با اینهمه امکانات خدادادی در زمینه سرمایه‌گذاری با مانع معارضان محلی روبروست که روال بسیار بدی بوده و فرمانداران باید با کمک دستگاه قضایی به شدت با این پدیده مقابله کنند.

وی با بیان اینکه، استان‌های زاگرس‌نشین به طور معمول با این مشکل مواجه هستند، یادآور شد: این موضوع در جلسات شورای تامین استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

ادارات دولتی اجازه تخصیص بودجه به ساخت مهمان‌سرا ندارند

استاندار ایلام گفت: از حدود ۲ سال پیش تا کنون ادارات دولتی از هرگونه تخصیص بودجه و ردیف اعتباری برای ساخت و ساز هتل و مهمان‌سرا ندارند و غیرقانونی است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: به منظور رونق گردشگری تمامی این فعالیت‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و ذیحسابان موظف به نظارت هستند.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان فعالان گردشگری استان ایلام مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های مرتبط با گردشگری را بیان کردند.

فعالیت مهمان‌سراهای ادارات، بالا بودن هزینه نگهداری هتل‌ها، انحصار شرکت شمسا در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات و بی‌بهره ماندن آژانس‌های مسافرتی ایلام، بالا بودن سود تسهیلات بانکی حوزه گردشگری، نبود زیرساخت لازم در حوزه گردشگری، همکاری نکردن برخی ادارات در زمینه رفع مشکلات طرح‌های گردشگری، فعالیت واحدهای بین‌راهی غیرمجاز، معارضان محلی، پایین بودن دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی و نبود مشوق و رغبت کم سرمایه‌گذاران توانمند از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود که استاندار ایلام قول پیگیری برای رفع آنها را داد.

استان ایلام با ۲ میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.

استان ایلام با یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی منحصربفرد از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری است.

این استان یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۴۵ اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار