نویسنده : کیخسرو شهریاری
کد خبر: ۷۸۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 11 October 2019

با نگاهی به پیرامون در می یابیم که جهان امروز مانند سُهراب است که پهلویش با خنجر پدر شکافته شده و روی دست رستم مانده و هر دو چشم به راه رسیدن نوشدار مانده اند .
در همه کشورها و شهر ها ماشین های کشاورزی و صنعتی و هر روز بهتر و خودکار شدن آنها دست انسان ها را از کارها کوتاه نموده و بیکاری های بزرگ آفریده تا چندین دهه پیش کار کاشت و برداشت فرآورده های کشاورزی در روستاها و پیرامون شهرها به نیروی دست و بازوی مردان و زنان انجام می گرفته که امروزه یک راننده ماشین کشاورزی کار صد تن در چند روز را یکروزه انجام می دهد و نود و نه تن را بیکار می گذارد.
ناگفته نماند که در صنعت و کارهای دستی و پیشه وری نیز همین رویداد بیکاری آفرین دیده می شود .
از روزگار گذشته تا به امروز اینرا همگان دانسته و می دانند که بیکاری خود مایه همه بدی ها و زشتی ها و کجروی ها گمراهی هاست و از اینجاست که می بینیم سرتاسر جهان کنونی را ناپاکی هایی که یا نبوده یا کم بوده فراگرفته و زندگی همگان را تلخ و ناگوار ساخته . تا صد سال پیش باآنکه بیماری هایی مانند وبا ، طاعون ، آبله و دیگر ها و رویدادهایی همچون سیل و زلزله و توفان و خشکسالی تن انسانها را می لرزانیده . امّا به گفته پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها زندگی خوش تر و دلنشین تر از امروزه بوده زیرا آرامش و نداشتن ترس و دلهره از بدکاران و تبه کاران زندگی را شیرین تر داشته و از این گذشته باورهای دینی در دل مردمان سرتاسر گیتی از هر دین و آئینی بیشتر بود که این خود آرامش بیشتری به مردمان گذشته می داد و آنان را به یکدیگر مهربان تر ساخته، امّا امروز بیکاری ها زشتی آفرین شده و داشتن و نداشتن ها کینه ها و دشمنی ها را در میان مردمان سرتاسر جهان پدیده آورده . بویژه پیدایش مکتب هایی بر پایه اندیشه بشری مانند : ماکیاولیسم ، نازیسم ، فاشیسم ، کمونیسم و بدتر از همه لیبرالیسم وابسته های سکولارالیسم و فمنیسم ، آتش این دشمنی ها و کینه ها را بیشتر و بیشتر کرده بگونه ای که امروز می بینیم جهان امروز سهراب پهلو شکافته و جگر دریده ای شده که روی دست رستم مانده و چشم به راه رسیدن نوشدارو و درمانی است، امّا این نوشدارو که می تواند زخم‌ها جهان کنونی را درمان کند چیست ؟و کدام است ؟ که در پاسخ باید گفت صدها سال است که دوستداران و نیکخواهان بشر این نوشدارو را اسلام دانسته و می دانند زیرا اسلام وحی و فرمان خداوندست و در آن به اندازه یک سر سوزن کمی و کاستی نمی توان دید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار