کد خبر: ۷۹۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 28 October 2019

امام جمعه جیرفت در خطبه های نماز جمعه جیرفت گفت: در استان کرمان، در سال ۶۶ یک موسسه خیریه شکل می گیرد به نام موسسه‌ی خیریه مولی الموحدین. ظاهر این موسسه، موسسه‌ی خیریه است به اسم خیریه از مالیات فرار می کند، به اسم خیریه کمک های مردمی را جذب می‌کند، به اسم خیریه کمک های دولتی را هم جذب می کند.
دو سه مورد از این کمک ها را من خدمت‌تان عرض کنم؛ در همین مسیر احداث جاده‌ی هفت باغ حدود ۳۱۸ هکتار زمین را رایگان دریافت می کند. حدود ۷۰۰ هکتار زمین را به قیمت هر متری ۱۶ تومان (۱۶۰ ریال) یعنی به اندازه پول دو سه تا دونه نان سنگک آن زمان، که یک جوان مومن و متدین اگر بخواهد یک متر زمین بگیرد اگر چلو کباب بختیاری هم پهن بکند آن یک متر زمین را نمی تواند بگیرد، اما با پول دو سه تا نان سنگک می آیند ۷۰۰ هکتار زمین را می گیرند.
این وضعیت ادامه پیدا می کند کارهای اقتصادی، توسعه، اخذ وام‌های با درصد پایین، سرانجام سرمایه‌ی این موسسه امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد هست.
سرمایه‌ی این موسسه مجموعاً حدود ۲۰ شرکت می‌شود، ۱۰۰ درصد هواپیمایی ماهان، حدود ۵۰ درصد سهام کرمان خودرو، پروژه‌های سرمایه گذاری در ارگ جدید، منطقه اقتصادی سیرجان، کارخانه‌جات مدرن قطعات خودرو، هتل، مراکز خدماتی و الی آخر.
خوب تا اینجا کار اقتصادی بنام موسسه خیریه، خیلی خوب؛ اما ببینید این پولها کجا خرج می شود؟
طبق اساسنامه این موسسه خیریه، ۴۵ درصد درآمد این موسسه باید هزینه بشود برای ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و هلال احمر، کجا این پول‌ها خرج اشتغالزایی برای این افراد شد؟
حدود ۱۰ درصد درآمد آن برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل توسعه و تجهیز کتابخانه‌هاست و جالب اینه حدود ۱۰ درصد درآمد این موسسات برای حمایت و کمک به حوزهای علمیه سراسر استان کرمان است. که بنده به عنوان یک طلبه این سوال می پرسم این کمک به حوزه‌های علمیه در طی این چند سال کجا رفته؟
شما حساب کنید این اَبَرقدرت اقتصادی در استان کرمان چقدر درآمد دارد و این درصد این سودها کجا می‌رود؟ کجا این پولها هزینه می شود؟
این پولها خرج فعالیت‌های سیاسی در حوزه استان، خرج حمایت از حزب کارگزاران، خرج انتخابات، خرج پول‌های انتخاباتی برای نامزدها و کاندیدهای مورد حمایت خودشان می شود، تا چه برسد به اینکه متاسفانه تعدیل نیروهایی که اتفاق می‌افتد، دپوی خودروهایی که اتفاق می‌افتد، دپوی قطعاتی که اتفاق می افتد و در بازار آزاد به فروش می رسد، تا چه رسیم به اینکه برخی افراد این حزب کارگزاران در حوزه‌ی گردشگری معتقد هستند که ما برای گردشگران بایستی پوشش را آزاد بگذاریم، مشروبات را هم آزاد بگذاریم، فضای فساد و فحشا را هم برای آنها آزاد بگذاریم!
حزب کارگزارانی که در واقع سخنگویش میگوید ما معتقد به ایجاد یک تفکر لیبرال در جامعه هستیم، معتقد به تغییر سیاسی در ساختار نظام هستیم، اعتقاد دارند به این که حوزه اختیارات ولی فقیه بایستی کاهش پیدا بکند، ولی فقیه یک جنبه تشریفاتی پیدا بکند، همه‌ی اختیارات در اختیارات رئیس جمهور قرار بگیرد.
مومنین عزیز؛ امروز این حزب کارگزاران در قالب این موسسه خیریه به بهانه اشتغال، به بهانه توسعه اقتصادی دنبال نفوذ سیاسی در جنوب استان و در شهرستان جیرفت است و متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس هم جاده صاف‌کُن اینها شدند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار