معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارت‌خانه شش هزار و ۶۰۰ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان اعلام شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده، حدود دو هزار نفر از این تعداد شناسایی و جذب شدند».
کد خبر: ۷۹۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 30 October 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، عباس ضیاء درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان کرمان اظهار کرد: «آمار این حوزه هر ساله از سوی مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود که در سال تحصیلی جدید این آمار هنوز اعلام نشده است».

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارتخانه شش هزار و ۶۰۰ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان اعلام شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده، قریب به دو هزار نفر از این تعداد شناسایی و جذب شدند، افزود: «تعدادی از این افراد در سامانه آماری ثبت نشده بودند، تعدادی فوتی بوده، برخی بچه‌های استثنایی غیرقابل آموزش و برخی نیز تنها متولد استان کرمان بوده و از استان رفته‌اند».

معاون آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: «تعدادی از دانش‌آموزانی که به دلیل مشکلات ترک تحصیل کرده بودند، جذب شدند».

وی ادامه داد: «بیش‌ترین دلیل بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و بدسرپرستی است که این مشکل در مناطق جنوب و شرق استان کرمان بیشتر است».
ضیاء اظهار کرد: «آموزش و پرورش کار شناسایی، جذب، حمایت و نگهداشت برخی از این دانش آموزان را انجام می‌دهد و ارگان‌های دیگر نیز باید پای کار باشند زیرا در صورت عدم حمایت دیگر نهادها آمار بازماندگان از تحصیل استان بیش از این می‌شود». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار