استاندار کرمان مطرح کرد؛
استاندار کرمان با اشاره به وجود منطقه‌ی آزاد اقتصادی در شهرستان سیرجان گفت: «به لحاظ قانون، کشورهای خارجی می‌توانند از مناطق آزاد اقتصادی بدون تشریفات گمرکی کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کنند که این موضوع سبب می‌شود شهرستان سیرجان منطقه‌ی ویژه‌ای برای بحث صادرات باشد ضمن آن‌که باید از نیروی متخصص و امکانات این منطقه برای توسعه‌ی این منطقه و افزایش تعاملات با کشورهای دیگر استفاده کرد».
کد خبر: ۷۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 31 October 2019

به گزارش تابناک‌کرمان بنابراعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی در مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی گلیم و پسته استان کرمان در شهرستان سیرجان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، سفرا و رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف دنیا، اظهار کرد: «در راستای این سفر اهداف مختلفی منظور شده که نخستین آن بحث گردشگری و آشنایی کشورهای خارجی با تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و امکانات این خطه‌ی پهناور از ایران بوده است».

استفاده از ظرفیت منطقۀ آزاد اقتصادی سیرجان برای صادرات
وی به‌دست آوردن ایده‌های منجر به افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و توسعه‌ی ارتباطات بین‌المللی با این استان را یکی از اهداف حضور سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا در استان کرمان بیان کرد و افزود: «قدمت شهرستان سیرجان به دوره‌ی هخامنشیان (سههزار سال قبل از میلاد مسیح) برمی‌گردد و حتی در تاریخ، شهرستان سیرجان مدت‌ها به‌عنوان مرکز استان کرمان مطرح بوده است».
فدایی ادامه داد: «شهرستان سیرجان ظرفیت‌های معدنی خوبی دارد به‌گونه‌ای که ۲۱ درصد معادن کشور در سیرجان است و مهم‌ترین معدن این شهرستان گل‌گهر است که سالانه ۲۲ میلیون تن کنسانتره، ۱۴ میلیون تن گندله و ۲.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در این منطقه معدنی و صنعتی تولید می‌شود».
وی با اشاره به وجود منطقه‌ی آزاد اقتصادی در شهرستان سیرجان بیان کرد: «به لحاظ قانون، کشورهای خارجی می‌توانند از مناطق آزاد اقتصادی بدون تشریفات گمرکی کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کنند که این موضوع سبب می‌شود شهرستان سیرجان منطقه‌ی ویژه‌ای برای بحث صادرات باشد ضمن آن‌که باید از نیروی متخصص و امکانات این منطقه برای توسعه‌ی این منطقه و افزایش تعاملات با کشورهای دیگر استفاده کرد».
استاندار کرمان با بیان این‌که ۱۰ درصد دانشجویان و شش درصد اعضای هیات علمی استان کرمان در این شهرستان حضور دارند، ادامه داد: «آثار تاریخی متعددی نیز در این شهرستان وجود دارد ضمن آن‌که اخیرا گلیم شیریکی‌پیچ این منطقه نیز به ثبت جهانی رسیده است».
وی همچنین با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان سیرجان یادآور شد: «یکی از پروژه‌های بزرگ در دست اجرا در این منطقه بحث شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آب به صنایع این شهرستان است که خوشبختانه با تامین مالی خوب، این پروژه هم‌اکنون با سرعت مناسبی در حال اجرا است».
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت نیز در این مراسم با اشاره به امنیت بسیار خوب استان کرمان در سال‌های اخیر گفت: «استان کرمان با فاصله‌ی یک هزار کیلومتری از مرکز کشور، امروز در اوج امنیت کامل به‌سر می‌برد که این موضوع با توجه به اتفاقات سال‌های گذشته در منطقه نشان‌دهنده‌ی اقتدار جمهوری اسلامی ایران است».
شهباز حسن‌پور با بیان این‌که در اوج تحریم‌ها بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در ایران افتتاح می‌شوند، بیان کرد: «در آینده‌ی نزدیک نیز یک طرح بزرگ در شهرستان سیرجان با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد».
وی با اشاره به این‌که امروز بیش از ده‌ها کشور جهان در شهرستان سیرجان در حال فعالیت هستند و این شهرستان با بسیاری از کشورهای دنیا مراودات اقتصادی دارد، به وضعیت صنعت و معدن شهرستان سیرجان نیز اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته، امروز زنجیره‌ی فولاد در سیرجان تکمیل شده و به جرات می‌توان گفت سیرجان در اوج قله‌ی پیشرفت قرار دارد».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار