طرحی بعنوان قنات کوه طراحی و قابلیت اجرایی آن به تائید حتی اساتید معتبر رسیده است. پیگیری فرمائید تا این طرح را در مناطقی که استعداد اجرای آنرا آنهم در مجاورت کرمان دارند، اجرا و آب استحصال شده را صرفاً برای تأمین آب شرب استفاده نمایند.
کد خبر: ۷۹۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 06 November 2019

به گزارش «تابناک کرمان»؛ پور ابراهیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت آب شرب کرمان بیان کرد: مشکل آب شرب مردم کرمان در شرایط سخت تابستان هر چه سریعتر برطرف شود(شنبه 4 آبانماه 1398 خبرگزاری ایسنا) مشکلات آب شرب مردم کرمان برطرف شود، یعنی چه؟ چه کسی مشکل آب شرب مردم کرمان را در مجلس شورای اسلامی حل نماید. گره تأمین آب شرب در شهر کرمان وجود دارد و تنها متخصصین و اهل فن امور آب استان هستند که می‌توانند مشکل آب شرب را تحلیل و حل نمایند.

پورابراهیمی فقط گفت: مشکل آب شرب کرمان برطرف شود!
پیشنهاد می‌گردد که بعنوان نماینده شهر کرمان برای تعقیب و پیگیری این پدیده در شهر حال که نمره مطالبه گری زیر متوسط به کرمانی‌ها داده‌اید، به عنوان نماینده این نمره را شخصاً بشکنید و الگو شوید، با طرح و پیگیری موارد مطروحه ذیل:

1- قنواتی که از بیست سال قبل در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان بوده‌اند و با کیفیتی صد چندان عالی آب شرب را تأمین می‌کرده‌اند از امروزه چه سرنوشتی پیدا نموده‌اند؟ شما قبول نفرمائید که کم شدن آب قنوات در اثر خشکسالی باشد و از کار افتاده گشته‌اند، دروغ می‌گویند این قنوات پروسه‌های خشکسالی عدیده‌ای را در طول عمر بیش از پانصد سال خود داشته‌اند، تأکید بر احیاء و بازسازی آنها داشته باشید.

2- شخصاً از سرتاسر «دره مورگن» با دیدگاه کارشناسی بازدید نمائید تا برایتان روشن شود که چه بر سر قنوات مورگن آمده است و چگونه در کمیت و کیفیت آب عالی‌ترین قنوات استان که روزگاری تا منطقه شهاب کرمان را زیر کشت می‌بردند آمده است؟

3- آمار چاه‌های عمیقی را که از سفره‌های آب زیر زمینی شهر کرمان آب پمپاز می‌نماید شخصاً پیگیری فرمائید، این آب‌ها به چه مصرفی می‌رسند، آنها بهترین مکملهای تأمین آب شرب شهر کرمان هستند.

4- با وضعیتی که مسئولین آب و فاضلاب شهری بر سر قنوات حسین آباد (مورگن) و رفتاری که با مالکان و حق آبه بران داشته‌اند، سایر روستاها جرأت نمی‌کنند که با آب و فاضلاب مشارکت نمایند شما با ورود به این مسئله و حل مشکلات دره مورگن راه را برای داوطلب شدن کشاورزان و حق آبه بران روستاهای گجگین، سرآسیاب فرسنگی، گیشین، و ... و ... فراهم نمائید.

5- طرحی بعنوان قنات کوه طراحی و قابلیت اجرایی آن به تائید حتی اساتید معتبر رسیده است. پیگیری فرمائید تا این طرح را در مناطقی که استعداد اجرای آنرا آنهم در مجاورت کرمان دارند، اجرا و آب استحصال شده را صرفاً برای تأمین آب شرب استفاده نمایند.

انتهای پیام/حسن اشرف گنجویی

برچسب ها: پور ابراهیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار