در چند سال اخیر مشاهده می‌شود که گروهی پزشک تازه به دوران رسیده و تازه فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف با ارائه‌ی آمار کذب در مورد تعداد عمل‌های جراحی و نوع عملها در اینستاگرام برای خود دکّان و بازاری راه انداخته‌اند و فیلمها و مطالبی را اشاعه می‌دهند که جز فریبکاری و دروغگوئی مویّد مطلب دیگری نیست.
کد خبر: ۷۹۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 07 November 2019

«تابناک کرمان»، حسن عباسی؛ پیشرفت تکنولوژی و علوم ارتباطی موجب گردیده تا شبکه‌ی اطلاع رسانی وسیعی در قالب فضاهای مجازی در اختیار مردم قرار گیرد.
اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی به خودی خود امری مبارک و قابل تقدیر است ، مشروط بر اینکه اطلاعاتی که در فضاهای مجازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد خلاف واقع نباشد.

واقعیت پزشکان مجازی
گاهی فضاهای مجازی به ابزاری برای سیاه‌نمایی علیه کشورهای مستقل و در حال توسعه و یا ابزاری برای بدنام کردن گروه‌ها و نهضت‌های آزادی بخش تبدیل و گاهی هم به ابزاری برای سودجویی و قدرت‌طلبی افراد جویای نام و قدرت طلب تبدیل می‌گردد.
نظارت دائمی بر فعالیت‌های گروه‌ها و کانالهای «واتس آپی» و «تلگرامی» همچنین «اینستاگرام» وظیفه‌ای خطیر و قابل اهتمام است.
در فضای مجازی می‌توان سفید را سیاه و به عکس سیاه را برای مردم سفید نشان داد، تبلیغات پزشکان و فعالیت‌های پزشکی در اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی به دلیل نبودن نظارت بر مطالب ارائه شده و عدم اطمینان از صحت و سُقم مطالب و درستی یا نادرستی آنها غیراخلاقی و غیرقانونی بوده و باید جلوی آنها گرفته شود.
علم پزشکی و رشته‌های وابسته کاملاً تخصصی هستند و تبلیغات دست‌آوردهای پزشکی و کارهای انجام شده باید در مراکز علمی و دانشگاهی و نه در فضاهای عمومی و مجازی به نمایش گذاشته شود.
مثلاً در چند سال اخیر مشاهده می‌شود که گروهی پزشک تازه به دوران رسیده و تازه فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف با ارائه‌ی آمار کذب در مورد تعداد عمل‌های جراحی و نوع عملها در اینستاگرام برای خود دکّان و بازاری راه انداخته‌اند و فیلمها و مطالبی را اشاعه می‌دهند که جز فریبکاری و دروغگوئی مویّد مطلب دیگری نیست.
مثلاً جراح اعصابی که بیشترین آمار شکایات در تهرآن را دارد در فضای مجازی خود را به عنوان یک نابغه و ناجی فقرا مطرح کرده و مدّعی گشته که طی 3 سال 10 هزار عمل مغز و اعصاب انجام داده است یعنی روزی 10 عمل! هر پزشک و کادر پزشکی به راحتی متوجه می‌شود که این مطلب دروغ محض بوده و چنین امری غیر ممکن است.
بازی کردن با جان و مال مردم ، خرید و فروش بیمار و تبلیغات غیرواقعی در مورد بیمارستان‌های خصوصی ، خصوصاً (بیمارستانهای خصوصی تهرآن) و رواج پدیده‌ی زشت و مذموم زیرمیزی گرفتن از فعالیت‌های دیگر پزشکان متخلف در فضای مجازی است.
تبلیغات بدون پایه و اساس در مورد روشهای جدید جراحی و همچنین وجود امکانات ویژه در بیمارستانهای خاص موجب می‌شود گروهی از شهروندان بی‌اطلاع و بی‌گناه به این مراکز جذب و توسط پزشکان به شهرت رسیده از طریق تلگرام و اینستاگرام سلاخی گردند.
بهتر است این حضرات با عملکرد نه با تبلیغات دروغ در فضای مجازی خود را به مردم نشان دهند، خوشتر آن باشد که سرّ دلبران/ گفته آید در کلام دیگران، بگذارید مردم در مورد شما و عملکردی که دارید قضاوت کنند نه با تبلیغات دروغین در فضای مجازی همچنین لازمه تبلیغات پزشکان و فعالیت‌های‌ آنها در فضای مجازی برای صیانت از جان و مال مردم ممانعت به عمل آید.
انتهای پیام/*
آیا تبلیغات پزشکان در اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی قانونی است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار