طی مراسم افتتاحیۀ دوازدهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران مطرح شد؛
دوازدهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران، عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه طی مراسمی همراه با اجراهای محلی از گروه‌های مختلف جشنواره، در محوطۀ کاروانسرای گنجعلیخان آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 08 November 2019

به گزارش تابناک کرمان خبرنگار پایگاه خبری فردای‌کرمان نوشت، در این آیین افتتاحیه که با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و استاندار کرمان برگزار شد، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پس از قرائت پیام دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به افزایش ۱۰۰ درصدی مهمانان جشنوارۀ موسیقی نواحی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اهمیت این جشنواره را یادآور شد. سپس، حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قرائت متنی وجود جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران را پدیده‌ای مغتنم شمرد و گفت:« موسیقی نواحی، موزۀ مزامیر و مضامینی است که به مرحمت پنجۀ کاردان و حنجرۀ هنردان پنجره‌ها می‌گشاید به منظر گستردۀ فرهنگ از دیروز تا همیشه‌ای که صدا باقی است».

در همین مراسم، فدایی استاندار کرمان در بیان اهمیت جشنوارۀ موسیقی نواحی برای استان کرمان اظهار کرد:«ما در استان کرمان به دنبال توسعۀ گردشگری هنری، به ویژه گردشگری موسیقی هستیم که موسیقی نواحی و مقامی نقش مهمی در این توسعه دارد و برای اینکه ما به توسعۀ گردشگری موسیقی برسیم باید حوزۀ موسیقی نواحی و مقامی را توسعه دهیم. امیدواریم روزی برسد که در شهر کرمان، تمام شب‌های هفته برنامۀ موسیقی نواحی و مقامی اجرا شود و هر گردشگری، در هر زمانی از سال که به کرمان سفر می‌کند، در هر شب از شب‌های اقامتش، بتواند موسیقی نواحی و مقامی استان کرمان و کشور را بشنود».

گفتنی است، در این مراسم گروه صحرا روشن از خراسان شمالی، گروه عبدالرحمن صوفی و غلامحسین عسگری از خراسان رضوی، گروه فرامرز گلزار از آذربایجان شرقی، گروه شگل زهی زنگشاهی از سیستان و بلوچستان، گروه سزیکلی از ترکیه، گروه بانوان حرا از قوچان، گروه ویسی از کرمانشاه، گروه جرجانی از ترکمن، گروه طوفان ریگان از کرمان، گروه آوای اصلان از گلستان و گروه میسان از خوزستان به هنرنمایی پرداختند.

شایان ذکره که جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران تا ۱۹ آبان برپا است.

در کرمان بدنبال توسعه‌ گردشگری هنری هستیم

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار