نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه عظیم پتروشیمی کرمان که قبلا کلنگ‌زنی شده، منتظر تخصیص اعتبار و پرداخت وام است گفت: رئیس‌جمهور در سفر به کرمان کاری برای پروژه‌های معطل مانده استان انجام دهد.
کد خبر: ۷۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 12 November 2019

به گزارش «تابناک کرمان»؛ محمدمهدی زاهدی طی گفت‌و‌گویی پیرامون سفر رئیس جمهور به استان کرمان اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید در سفر به کرمان کاری برای پروژه‌های معطل مانده استان انجام دهد و مصوبات سفرهای قبلی را با جدیت پیگیری کند.

رئیس‌جمهور در سفر به کرمان کاری برای پروژه‌های معطل مانده ‌انجام دهد

وی با بیان اینکه پروژه عظیم پتروشیمی کرمان که قبلا کلنگ‌زنی شده، منتظر تخصیص اعتبار و پرداخت وام از سوی صندوق توسعه ملی است گفت: حل مشکل 170 کیلومتر از خط آهن کرمان به تهران حدفاصل کرمان تا بافق یزد مطالبه جدی مردم کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه پهبادی در حاشیه کویر جهت کنترل و نظارت بر مسیر ترانزیت مواد مخدر و قاچاق کالا ضروری است افزود: احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه کرمان که در زمان تصدی آقای آخوندی بر وزارت راه و شهرسازی علیرغم اعلام آمادگی شرکت هواهیمائی ماهان‌ایر اجرایی شد اما این طرح عملیاتی نشده است.

زاهدی با بیان اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران جاده ترانزیتی کرمان، راور، دیهوک و پیگیری دوبانده شدن این مسیر که تاکنون تلفات انسانی زیادی داشته است باید پرداخت شود تا ادامه کار سرعت پیدا کند خاطر‌نشان کرد: برای بازسازی جاده مواصلاتی ترانزیتی جنوب شرق به شمال شرق کشور یعنی جاده شهداد نهبندان که در سیل ابتدای سال جاری تخریب شد، اختصاص بودجه دهید.

وی بالا بودن نرخ بلیط هواپیمای مسیر کرمان به سایر نقاط کشور را یکی از مشکلات مردم استان کرمان عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت بلیط قطار که تقریبا 2 برابر شده و نظارتی بر قیمت و کیفیت ارائه خدمات انجام ‌نمی‌شود را چه کسی پاسخگو است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کرمان در تامین آب شرب در عسر و حرج قرار دارند افزود: چرا برای انتقال آب شرب به کرمان بودجه لازم اختصاص پیدا نمی‌کند؟

وی با بیان اینکه روزانه شاهد تعطیلی واحدها و کارخانه‌ها به دلیل عدم نقدینگی جهت تامین مواد اولیه در استان کرمان هستیم تصریح کرد: آقای رئیس جمهور وجود تعداد زیادی از اتباع خارجی در کرمان تبدیل به یک معضل بزرگ اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شده و کی قرار است این موضوع حل شود؟

زاهدی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور بیش از 6 سال از وعده ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان توسط دولت سپری شده اما تاکنون این امر محقق نشده است گفت: قیمت اجناس و مواد غذایی روزبه روز گران‌تر می‌شود، فشار به مستضعفین بیشتر می‌شود، چرا برنامه‌ریزی مطلوب و نظارت کارآمد در این خصوص وجود ندارد؟

وی تامین سرمایه و مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی به‌ویژه کارخانه لاستیک بارز کرمان را خواستار شد و افزود: تامین مواد اولیه و روغن خام جهت کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان به منظور جلوگیری از بیکاری جوانان نیز مطالبه کارگران این کارخانه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه شاهد کسادی بازار کرمان و تعطیلی اصناف به دلیل مالیات‌های سرسام‌آور که در سال جاری 48% نسبت به مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش داشته است، هستیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار