رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» فرصتی ارزشمند در توسعه پایدار است و قبل از این تعریف قوی از ظرفیت‌های گردشگری استان نشده بود که با برگزاری این رویدادها قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شد.
کد خبر: ۷۹۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 21 November 2019

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: «نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری» فرصتی ارزشمند در توسعه پایدار است و قبل از این تعریف قوی از ظرفیت‌های گردشگری استان نشده بود که با برگزاری این رویدادها قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شد.

به گزارش تابناک همدان، حسین قراباغی در همایش "نقش رویداد‌های بین المللی در توسعه گردشگری همدان" به حضور مدیران و مسئولین و فعالان حوزه گردشگری، در تالار قران همدان، افزود: تا کنون تعریف قوی از ظرفیت‌های گردشگری و توجه به توریست داخلی و استراتژیک مشخصی برای جذب توریست خارجی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر همدان برای حمایت از صنعت نوپای گردشگری گام‌های ارزشمندی برداشته است، خاطرنشان کرد: به طور مثال طرح رایگان کردن عوارض ساخت و احداث هتل‌های همدان یکی از این اقدامات است.

قراباغی در ادامه با اشاره به ایجاد قرارداد‌های خواهرخواندگی درداخل که در گام نخست این تفاهم‌نامه با شهر تاریخی بم انجام شده است، افزود: مراحل خواهرخواندگی همدان با شهر تاریخی اصفهان در سفر اخیر اعضای شورای شهر آن به همدان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث خواهرخواندگی شیراز و تبریز نیز در دستور کار کمیسیون اقتصادی شورا قرار دارد، تصریح کرد: مقصد یکپارچه توریستی «راه ابریشم» توسط این کمیسیون مطرح شده که شامل مراکز استان‌های قزوین، همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان به مسیر و مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور است.
 
قراباغی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی در راستای تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها باید تجدید نظر کند، افزود: سال‌ها شاهد تلاش سازمان میراث فرهنگی برای ارتقای این سازمان به ادارات مستقل بودیم در حالی که امروز این ارتقا فقط به عنوان یک رزومه در سابقه کاری وزیر میراث فرهنگی ثبت شده و کاملا تشریفاتی بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تصریح کرد: امروز این سوال مطرح می‌شود که آیا پس از ارتقای این سازمان شاهد رشد در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم؟ آیا به اختیارات اداره کل استان‌ها افزوده شده است؟ بنابراین لازم است در راستای تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها تجدید نظر شود.

قراباغی از ادعای پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران توسط مدیران ارشد استان برای مباحث سرمایه‌گذاری نیز گفت و افزود: توجه به گردشگری، همایش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در سطح استان و رویداد‌های بین‌المللی که در دو سال اخیر در همدان برگزار شده نیازمند همفکری، همدلی و همراهی بیشتری است.

وی در پایان یادآور شد: مدتی است طبیعت بکر و ظرفیت‌های مختلف کهن‌شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اولویت گردشگری لحاظ شده و تلاش می‌شود همانند پیوست‌های فرهنگی پیوست‌های گردشگری نیز در تمام بخش‌ها در نظر گرفته شود.
 
نقش رویداد‌های بین‌المللی در توسعه گردشگری فرصتی ارزشمند در توسعه پایدار است/ پیوست‌های گردشگری در تمام بخش‌ها باید در نظر گرفته شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار