هشدار فائو دربارۀ حمله دسته‌های بزرگ ملخ‌ به ایران؛
سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: «سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی کرده است که طی سه روز آینده دسته‌‌های بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور شده و جنوب استان کرمان و منطقه‌ی جازموریان را مورد حمله قرار می‌دهد».
کد خبر: ۸۰۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵ 11 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایلنا، محمدرضا میر پنج‌شنبه‌ی گذشته با بیان این‌که ملخ‌های مهاجم از کشورهای هند و پاکستان به ایران بازگشته‌اند، بیان کرد: «ملخ‌های که هم‌اکنون وارد کشور شده‌اند همان‌هایی هستند که در فاز اول از ایران گذشته و به هند و پاکستان رفته‌اند».
وی ادامه داد: «این ملخ‌ها برای زمستان‌گذرانی در مسیر بازگشت به کانون اصلی خود یعنی حاشیه‌ی دریای سرخ بار دیگر از ایران گذر خواهند کرد».

جنوب کرمان و منطقۀ جازموریان مورد حمله قرار می‌گیرد / فاز اصلی حملۀ ملخ‌ها در دی‌ماه خواهد بود
میر با تاکید بر این‌که ورود ملخ‌‌ها به ایران به گستردگی فاز اول نیست،‌ افزود: «تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت ملخ‌ها وارد ایران می‌شوند که سطح بسیار کمتری از فاز اول تهاجم است».
وی اضافه کرد: «هم‌اکنون استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سطحی بیش از دو هزار هکتار با ملخ‌های مهاجم درگیر هستند».
میر با اشاره به آخرین گزارش سازمان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره‌ی ملخ‌های مهاجم صحرایی،‌ گفت: «این سازمان پیش‌بینی کرده است تا سه روز آینده دسته‌جات بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور ما می‌شود».
وی بیان کرد: «دسته‌های بزرگ ملخ‌های مهاجم جنوب استان کرمان و منطقه‌ی جازموریان را مورد حمله قرار خواهند داد».
سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگشت دسته‌‌های بزرگ ملخ‌ها آماده هستید؟ گفت: «آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ‌ها را داریم، هم‌اکنون ماشین‌آلات و سموم مورد نیاز برای مبارزه آماده است و مشکلی در این‌باره نیست».
وی با بیان این‌که تا این لحظه به مزارع و باغ‌های مردم آسیبی وارد نشده و حمله‌ی ملخ‌ها به مراتع بوده است، پیش‌بینی کرد: «تا پایان مبارزه با ملخ‌های مهاجم خساراتی به مزارع و باغات وارد نشود».
میر فاز اصلی حمله‌ی ملخ‌های مهاجم را در دی‌ماه بیان کرد که بار دیگر از خاستگاه خود یعنی عربستان و حاشیه‌ی دریای سرخ به ایران خواهند آمد.
وی اضافه کرد: «با توجه به آمادگی ایران و تجربه‌ی گذشته برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم، مبارزه در فاز اصلی تهاجم نیز با موفقیت و کمترین آسیب انجام خواهد شد». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار