مویدی در صحن علنی شورای شهر کرمان انتقاد کرد؛
فتح‌الله مویدی، عضو شورای شهر کرمان معتقد است که بخش عظیمی از متمم بودجه‌ای که شورای شهر شامگاه دوشنبه ۲۵ آذرماه مصوب کرده، محقق نخواهد شد و برای این ادعای خود دلیلی که می‌آورد این است: «در هشت ماهه‌ی اول امسال، باید مقداری از این عدد متمم بودجه وصول می‌شد ولی در این مدت، شهرداری تنها ۲۵ میلیارد تومان درآمد اضافه داشته است».
کد خبر: ۸۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 20 December 2019

به گزارش تابناک کرمان خبرنگار فردای‌کرمان نوشت، وی با اشاره به این‌که بخشی از افزایش درآمدی که شهرداری ادعای آن را دارد ناشی از فروش زمین در شهر است، افزود: «من این را ظلم به شهر می‌دانم که ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ی این شهر را بفروشید. یعنی بیش از یک‌سوم یک بودجه‌ی ۸۰۰ میلیاردی را زمین بفروشید که سرمایه‌ی شهر است». به گفته‌ی مویدی، سهم فروش زمین در بودجه‌ی امسال چهار میلیارد تومان بوده و در متمم این سهم به ۲۵۰ میلیارد افزایش یافته است.

شهرداری زمین‌فروشی بی‌‌رویه انجام می‌دهد

مویدی سپس اظهار کرد: «طبق قانون، شهرداری باید ۲۵ درصد پولی که بابت تفکیک دریافت می‌کند را صرف تملک طرح‌های شهرداری بکند. اگر زمین را می‌فروختید لااقل پول آن را صرف تملک‌های گذر شرقی ـ غربی شهر می‌کردید که مشکلی از مشکلات مردم و شهر حل بشود».

محمد فرشاد، رئیس شورای شهر کرمان اما در پاسخ به اظهارات مویدی گفت: «این‌که می‌گویید بودجه کامل محقق نمی‌شود همه‌ی ما هم قبول داریم و شهردار هم می‌گوید که شاید ۲۰ تا ۲۵ درصد آن محقق نشود ولی هر قراردادی که بسته شد جزو تعهدات سال آینده شهرداری در بودجه لحاظ خواهد شد».

وی افزود: «درباره‌ی فروش زمین هم که اشاره کردید؛ یادآوری می‌کنم که قرارگاه خاتم ۵۰ درصد زمین و ۵۰ درصد پول بابت صورت‌وضعیت‌های خود دریافت می‌کند و زمینی هم که در اختیارشان گذاشته می‌شود به قیمت روز، کارشناسی و محاسبه می‌شود. (با فروش زمین) از یک طرف درآمد بالا می‌رود و از طرفی تعهدات خاتم پرداخت می‌شود».

شهردار کرمان هم در این‌باره گفت: «برای شهردار هر شهر که باید منابع شهرداری را هدایت کند مهم است که در چه زمانی چه تصمیمی می‌گیرد. به‌عنوان کسی که از بخش خصوصی آمدم می‌گویم که باید بازار را بشناسیم و بدانیم چه‌زمانی زمین را به خاتم بدهیم،  یا چه زمانی در مزایده بفروشیم یا چه زمانی تملک انجام دهیم. وقتی قیمت بالا می‌رود زمین را می‌فروشیم و از منافع آن برای شهرداری استفاده می‌کنیم و وقتی مثل الان قیمت دچار افت می‌شود، به‌نفع شهرداری است که زمین برای مثلا پارکینگ خریداری کند».

سیدمهران عالم‌زاده افزود: «یکی از مدیریت‌هایی که در این دوره شده توجه به همین مسائل است که چه زمانی چه کاری انجام دهیم و عجله‌ای تصمیم نگیریم که به منافع شهرداری لطمه وارد شود». وی ادامه داد: «گاهی زمین‌هایی داریم که مردم حاضرند آن را بخرند، دلیلی ندارد آن را به خاتم بفروشیم. قرار هم نیست که خاتم انتخاب کند چه زمینی را می‌خواهد. می‌گویند ما فلان زمین را نمی‌خواهیم چون یک دانگ آن وقف است. ما هم می‌گوییم پس صبر کنید زمین را می‌فرشیم پول به شما می‌دهیم. قبلا انتخاب‌کننده آن‌ها بودند ولی الان ما تصمیم می‌گیریم به چه‌کسی، چه زمینی را بدهیم. وقتی هم به زمین پیشنهادی ما «نه» می‌گویند از آن تاریخ مشمول جریمه و خسارت تاخیر هم نمی‌شویم و این خیلی به نفع شهرداری است». وی خطاب به مویدی تاکید کرد: «ما خودمان نسبت به این چیزی که شما دغدغه دارید، چند برابر دغدغه داریم و از نکات ظریف در هر قرارداد استفاده می‌کنیم تا منافعی برای شهرداری ایجاد شود».

به گزارش فردای‌کرمان، در نشست عمومی این هفته‌ی شورای شهر کرمان، یک متمم ۳۳۶ میلیارد تومانی برای بودجه‌ی سال ۹۸ شهرداری مصوب شد. برای خواندن ماجرای آن، اینجا را کلیک کنید: «بودجۀ شهرداری کرمان ۸۸۴ میلیاردی شد». /

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار