امروز نمایندگان طرح اصلاحی نحوه معرفی وزرا از سوی دولت به صحن علنی را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۸۰۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 23 December 2019

نحوه معرفی وزرا از سوی دولت مشخص شد

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده ۳ با ۱۶۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

ماده ۳ می گوید؛ ماده (۲۰۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۲۰۲- رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف یا سقوط دولت، یا تغییر نیمی از وزراء از ابتدای شروع به‌کار دولت، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت های علمی و اجرائی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس تسلیم کند. رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی هیأت وزیران و ضمائم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند، سپس معرفی‌نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط ارجاع دهد.

کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظفند پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی ظرف مدت یک هفته گزارش خود را به هیأت‌رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود. گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار