کاندیداهای جبهه انقلاب در تبریز میثاق نامه امضا کردند و از امروز فرایند رای گیری از نخبگان و معتمدین برای راهیابی کاندیداها به نظرسنجی ها آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 02 January 2020

بیش از 30 کاندیدای منتسب به جبهه انقلاب در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با حضور در جلسه شورای ائتلاف نیروهای نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی که با حضور تعدادی از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جوانان و بانوان تبریز در مسجد "کدخداباشی" برگزار شد، ضمن مرور وقایع مجلس دهم، بر تشکیل مجلس قوی تاکید کردند.

کاندیداهای جبهه انقلاب در تبریز پس از پایان جلسه، میثاق نامه وحدت امضا کردند که بر اساس آن، پایبندی به لیست واحد و قبول سازوکار رای گیری مجامع و نظرسنجی ها را اعلام کردند.

با امضای میثاق نامه توسط کاندیداها، این نامزدها به مجامع راه یافتند که با رای گیری از مجامع (متشکل از معتمدان و نخبگان مناطق 12 گانه تبریز) حدود 20 نفر به نظرسنجی اول راه می یابند تا تمام مراحل وحدت و تشکیل لیست کاندیداهای جبهه انقلاب به دست خود مردم طی شود.

 

در راستای تشکیل مجامع مختلف احزاب، بانوان، اقشار و... اولین مجمع نخبگان و معتمدین بانوان برای رای گیری مرحله اول جهت راهیابی 20 نفر از 30 کاندیدا به نظرسنجی‌ها و سپس رای گیری در مجامع دوم و سوم شورا برای تشکیل لیست واحد ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور حدود 500 بانوی نخبه و معتمد در مسجد میرداماد تشکیل یافت.

مجمع احزاب جبهه انقلاب هم تشکیل شده و رای گیری از بیش از 300 نماینده احزاب و تشکل ها صورت گرفت و نتایج آن با سایر مجامع پس از شمارش آرای معتمدین و نخبگان، 20 نفر راه یافته به نظرسنجی ها مشخص می شود.

مجمع اقشار هم عصر امروز با حضور نزدیک به 500 نفر از نمایندگان اقشار مختلف از دانشگاهی تا بازاری آرای خود را در مجمع اقشار به لیست کاندیداهای اعلام آمادگی کرده خواهند نوشت.

بر اساس این گزارش، سازوکار تشکیل لیست ائتلافی این دوره از انتخابات مجلس با ترکیب آرای مجامع نخبگان و معتمدین و نظرسنجی‌های علمی خواهد بود و کاملا مردمی انتخاب خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار