کد خبر: ۸۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 04 January 2020

عرب کارشناس مسائل بین الملل گفت: ملت عراق در روزهای آینده واکنش قاطع و تاریخی خواهند داشت و حضور آمریکا در عراق به شدت تضعیف خواهد شد.
به گزارش «تابناک کرمان»؛ علیرضا عرب کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: آمریکایی ها پس از اغتشاشات عراق به این نتیجه رسیدند که طیف سیاستمدارانی که از سال ۲۰۰۳ در عراق فعالیت می کنند را به صورت کلی تغییر دهند.

ملت عراق در روزهای آینده واکنش قاطع و تاریخی نسبت به شهادت سپهبد سلیمانی نشان می دهد/ آمریکا تاوان این کار را در محور مقاومت خواهد داد

وی با بیان اینکه آمریکایی ها می خواستند به سمت سیاستمداران سکولار و جوان و هم سو با خودشان بروند، ابراز کرد: افرادی که هم اکنون در عراق فعالیت می کنند سابقه مبارزاتی و مقابله با صدام دارند و آنان به ایران نزدیک هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: آمریکایی ها محاسباتشان این بود که طیف حاکم بر عراق بروند  و طیف جدید در این کشور حضور پیدا کند تا محور مقاومت تضعیف شود.

عرب با تأکید بر اینکه هدف حداکثری آمریکایی ها این بود که مقاومت را بسیار تضعیف شود، عنوان کرد: برآوردشان این بود که اغتشاشات اخیر موقعیت خوبی است که بتوانند محور مقاومت را در عراق تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: حمله آمریکایی ها به خودرو سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صحنه داخلی عراق را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ چرا که آمریکایی ها حق زیر پا گذاشتن حاکمیت ملی عراق را نداشتند و مرجعیت اعلا این کشور آیت الله عظما سیستانی بارها این مسئله را تذکر داده بودند که حاکمیت ملی عراق نباید مورد تجاوز قرار گیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اقدام صورت گرفته توسط آمریکایی ها نقض آشکار حاکمیت ملی عراق محسوب می شود، تصریح کرد: ملت عراق در روزهای آینده واکنش قاطع و تاریخی خواهند داشت  و حضور آمریکا در عراق به شدت تضعیف خواهد شد.

عرب با تأکید بر اینکه حمله آمریکایی ها به خودروهای سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشتباه هولناک محاسباتی بود که به نظر می رسد این اقدام یک پروژه اسرائیلی آمریکایی است؛ چرا که اسرائیل معمولا از راهبرد حملات پیش دستانه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان دوران ریاست جمهوری افراد دیگر در آمریکا چنین حمله ای به این صورت انجام نشده بود، گفت: به نظر می رسد با توجه به نزدیکی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و اسرائیل این امر موجب شد که این دو دولت به هم نزدیک شوند و این اشتباه محاسباتی توسط آمریکایی ها رقم بخورد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمیخته شدن خون سردار ایرانی و عراقی در مقابل دشمن مشترک، صحنه داخلی عراق اثر خود را در میان نخبگان، سیاستمداران و اقشار مختلف مردم می گذارد.

عرب با اشاره به اینکه آمریکایی ها تاوان این کار را در کل گستره محور مقاومت خواهند داد، اذعان کرد: همچنین ملت عراق اعم از نخبگان، سیاسیون و اقشار مختلف مردم جواب قاطع و تاریخی به این اقدام می دهند و این مسئله به ضرر اسرائیلی ها خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که آمریکایی ها در دام اسرائیلی ها افتاده اند و این دامی بود که نتانیاهو برای ترامپ محیا کرده بود که در آن گرفتار شد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار