روایت برخی از مصدومان حادثۀ آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی؛
در آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی که روز سه‌شنبه در کرمان و با حضور جمعیت بسیار زیادی برگزار شد، بنا به آماری که تاکنون اعلام شده، بیش از ۵۰ نفر به‌دلیل ازدحام جمعیت جان باختند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند. برخی از این مصدومان درباره‌ی آنچه که دیده‌اند روایتی دارند که بخشی از اظهارات آنها را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۸۱۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 09 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، یکی از مصدومان حادثه که جوانی ۲۶ ساله است و خود را حمید معرفی کرد در این‌باره گفت: «در میدان آزادی و ابتدای خیابان بهشتی ایستاده بودم و منتظر شروع مراسم بودیم که ناگهان جمعیت به سمت خیابان شریعتی هجوم آوردند و به‌همراه تعدادی از مردم برای فرار از موج تشییع‌کنندگان به سمت کوچه شماره ۲ فرعی رفتیم. در ابتدای کوچه ماموران انتظامات مراسم از عبور مردم جلوگیری و سعی کردند آنها را به عقب برانند که متاسفانه افرادی تعادل خود را از دست داده و به زمین افتادند و در ازدحام جمعیت فوت کردند و یا مصدوم شدند».

وی با بیان این‌که اگر مسیرهای فرعی باز بودند از ازدحام جمعیت کاسته می‌شد، افزود: «من از ناحیه پا دچار مصدومیت شدید شده‌ام و کمک‌رسانی نیز با تاخیر انجام شد».

خانم ۳۰ ساله‌ای که در همین حادثه‌ی آیین تشییع از ناحیه پا و دست مصدوم شده بود گفت: «پس از سخنرانی، مراسم تشییع شروع شد، فشار حرکت جمعیت به طرف خیابان بهشتی و شریعتی ناگهان زیاد شد و در ابتدای خیابان شریعتی افراد زیادی به زمین افتادند و من هم به زمن افتادم و مصدوم شدم».

قاسم جدیدی ۲۷ ساله از شهرستان انار یکی دیگر از مصدومان بستری در بیمارستان پیامبر اعظم(ع) گفت: «پس از سخنرانی و مداحی، جمعیت در ابتدای خیابان شریعتی حرکت کرد و وارد ابتدای کوچه فرعی شدیم که ازدحام جمعیت موجب شد برخی از حرکت باز بمانند و آغازی بر این حادثه شد. من هم بر اثر هجوم  پشت سرم،  زیر جمعیت ماندم و به کمرم فشار وارد آمد و توسط بعضی از مردم نجات داده شده و اورژانس من را به موقع به بیمارستان انتقال داد».

محمد باقر محمدی ۶۷ ساله اهل سیستان بلوچستان و ساکن کرمان است نیز گفت: «نزدیک میدان شهدا جمعیت مانند یک موج حرکت کرد که خواستم خود را به پیاده‌رو برسانم اما نتوانستم و با صورت به زمین خوردم. اورژانس سریع من را به بیمارستان منتقل کرد و در حالی که از ناحیه صورت و دست َآسیب‌دیده بودم بستری شدم». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار