۱۴ روز دیگر سی و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد، اما چندی پیش به گفته روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، امسال جشن برنامه افتتاحیه برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۸۱۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 18 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ بر اساس اطلاعیه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «ابراهیم داروغه‌زاده» در احترام و گرامیداشت یاد و نام شهدای حوادث اخیر، از مصوبه شورای سیاست‌گذاری این رویداد خبر داد و اعلام کرد: امسال با توجه به فضای عمومی جامعه وهمدردی با خانواده‌های داغدار حوادث تلخ اخیر، جشن برنامه افتتاحیه فیلم فجر برگزار نمی‌شود.

وی گفت که مقرر شده است تا به پیشنهاد اهالی سینما در یکی دو روز قبل از آغاز نمایش آثار به همراه هنرمندان و با حمایت شهرداری تهران که امسال حامی اصلی جشنواره فیلم فجر است برای کمک و التیام‌بخشی به آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده سفری به استان سیستان و بلوچستان انجام شود.

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به دلیل کمک به سیل‌زدگان برگزار نمی‌شود/بهانه یا واقعیت؟

داروغه‌زاده بیان کرد: سینماگران ایرانی مثل همیشه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در این حرکت انسان‌دوستانه مشارکت خواهند داشت.

به گفته روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، عدم برگزاری افتتاحیه این جشنواره به دلیل کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان است و به دنبال خدمات رسانی به آنها هستند.

این در حالی است که در هفته گذشته تعداد زیادی از هنرمندانی که آثار خود را برای نمایش در این جشنواره ثبت‌نام کرده بودند برای همدردی با مردم داغدار و رنج دیده ایران از حضور در این جشنواره امتناع کرده و به عنوان اعتراض و همراهی با مردم انصراف دادند.

تعداد انصراف دهندگان این جشنواره رقم کمی نیست و با برگزاری افتتاحیه قطعا کم بودن تعداد هنرمندانی که حضور دارند به چشم خواهد آمد. بنابراین نمی‌توان قاطعانه ادعا کرد که عدم برگزاری افتتاحیه، تنها مربوط به کمک به مناطق سیل‌زده است و می‌تواند ناشی از عدم همکاری هنرمندان در این جشنواره باشد.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار