فلسفه «تشکیل وزارت نیرو» در کشورمان چه بوده است؟ تحولات آب و هوایی استان مطروحه را چگونه با اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های گسترده خود، محک زده چه اقداماتی پس از جمع‌آوری اطلاعات و اجرای طرحهای مناسب انجام داده و چه جوابی برای تمامی مردم شهرهای سیزده‌گانه و روستاهای محاصره در سیل سیستان و بلوچستان و یا سراسرکشور دارد؟
کد خبر: ۸۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 20 January 2020

«تابناک کرمان»، حسن اشرف گنجویی؛ بر اساس گفته‌ها و شنیده‌های خبری، سیستان وبلوچستان سرزمینی را تداعی مینماید: خشک، بی‌آب و علف، فاقد همه امکانات طبیعی که بشر برای زندگی کردن به آن محتاج هست. سرزمینی که بحران بی‌آبی برآن تا آنجا سایه افکنده که دست اندرکاران تأمین آب ناگزیر تشکیل شرکت‌های مقتدر با همکاری گرفتن از دولت‌های خارجی برای انجام تحقیقات گسترده و کشف منابع آبی تحت عنوان آب‌های ژرف شده‌اند. تبلیغ و ترویج تئوری‌هایی موهومی که گویا از اعماق پوسته زمین جریان‌های آب شیرینی عبور می‌کند که خوش شانسی کشورمان و خصوصاً استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان بر روی این پهنه قرار گرفته‌اند با پمپاژ این آبها مسئله کمبود آب شرب استانهای مطروحه تا جهان برقرار هست حل خواهد شد!

رابطه سیل در سیستان و بلوچستان با وزارت نیرو
با بارور کردن ابرها و تنظیم آنها برای تولید باران مشکل کم‌آبی استانهای کم آب بصورت بنیادی بر طرف خواهد شد! وعده و وعیدها روز به روز چنان قدرت و قوت می‌گرفت، که یکدفعه بحث انتقال آب از دریاها عنوان و تبلیغات در این جهت شکل گرفت که ساکنین محلی تلاش کنند زنده بمانند تا آب دریاها برسند! این افراد مشخص نیست درس بلوف‌زنی و سیاه‌بازی را در کدام دانشگاه بی‌هویت خوانده‌اند که در بوق و کرنا انداختند که می‌توانیم با انتقال آب دریاها سطح آب سفره‌های زیر زمینی را هم بالا آورده و به گفته آنها تعادل بخشی در این آب‌ها هم ایجاد نمائیم! به این ترتیب شور و شوقی کاذب برای موجه جلوه دادن غارت آب سفره‌های زیر زمینی و تأئید و سرپوشی بر چاه‌های غیرمجاز و یا مجوزی برای حفر چاه‌های غیرمجاز بیشتر از مورخ 1398/10/20 در استان سیستان و بلوچستان بارندگی و به دنبال آن سیل جاری شده پدیده‌ای که برای اولین بار اتفاق نیفتاده بررسی تاریخچه هواشناسی و هیدولوژی و نیز روندیابی رودخانه‌ها، مسیل‌ها، ابراهه‌ها همراه با مطالعه حوزه‌های آبریز منطقه اثبات می‌نماید که در گذار زمان چنین وقایعی طبیعی و جز لاینفک حیات در کره‌زمین است.
پس سؤال اینجاست که فلسفه «تشکیل وزارت نیرو» در کشورمان چه بوده است؟ تحولات آب و هوایی استان مطروحه را چگونه با اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های گسترده خود، محک زده چه اقداماتی پس از جمع‌آوری اطلاعات و اجرای طرحهای مناسب انجام داده و چه جوابی برای تمامی مردم شهرهای سیزده‌گانه و روستاهای محاصره در سیل سیستان و بلوچستان و یا سراسرکشور دارد؟
وزارت نیرو یعنی ارگانی دولتی و موظف به پیش‌بینی و پیشگیری از چنین وقایعی، تمامی حقوق پرسنلی، ماموریت‌ها، بورس‌های داخل و خارج هزینه‌های اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و....و....و.... وقتیکه در چنین بحران‌هایی کارایی نداشته باشند، تعطیل نمودن آنها که به آسیب دیدگان جانی، مالی، روانی را آرامش بیشتری می‌بخشد.

از یکسال قبل که هشدار دادیم، چه کردید؟

نقش وزارت نیرو در بحران آب سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار