کد خبر: ۸۱۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 20 January 2020

پروین میرزاحسینی ـ هرچند آماری که توسط مسئولان در کرمان منتشر شده، از جان باختن ۶۱ نفر از هموطنان در مراسم تشییع سپهبد شهید سلیمانی خبر می‌دهد اما پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در خبری که توسط برخی خبرگزاری‌های سراسری (از جمله ایلنا، تسنیم و ایسنا) از قول دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم سومین سالگرد آیت‌الله هاشمی منتشر شد، آمار جان باختگان حادثه‌ی کرمان ۶۹ نفر اعلام شد. البته، با جست‌وجو در اینترنت آمار ۷۸ نفری هم مشاهده می‌شود که در یکی از خبرهای خبرگزاری ایکنا آمده است.
رئیس اورژانس کرمان اما صبح یک‌شنبه ۲۹ دی‌ماه، در گفت‌وگو با فردای کرمان تعداد جان‌باختگان مراسم تشییع شهدای مقاومت در کرمان را ۶۱ نفر بیان کرد و گفت: «این آمار نسبت به چند روز قبل تغییر نکرده است».
دکتر سیدمحمد صابری افزود: «تمامی مصدومان حادثه نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند و در حال حاضر هیچ مصدومی در بیمارستان بستری نیست».
وی درباره‌ی تعداد مصدومان مراجعه‌کننده و بستری شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع حادثه، بیان کرد: «بسیاری از مصدومان در بیمارستان بستری نشدند و پس از ویزیت بیمارستان را ترک کردند، تعدادی نیز فقط چند ساعت در بیمارستان بودند که در حال جمع‌آوری این آمار هستیم».
صابری توضیح داد: «آمار تعداد کسانی که در بیمارستان‌ها پرونده داشتند طی چند روز آینده مشخص می‌شود».
وی ادامه داد: «تنها چهار نفر از کسانی که در بیمارستان بستری شده بودند فوت کردند».
رئیس اورژانس کرمان در پاسخ به این سوال که آیا بین مجروحان خانم باردار هم بوده است؟ پاسخ داد: «در بین مجروحان خیر؛ اما در بین متوفیان یک خانم باردار بود، البته این آمار را باید از پزشکی قانونی سوال کنید اما تا جایی که من اطلاع دارم فقط یک خانم باردار در بین متوفیان بوده است».
به گزارش فردای کرمان، پس از وقوع حادثه، مسئولان کرمان پیگیر قرار گرفتن جان‌باختگان در زمره‌ی شهدا هستند. در این‌باره خبرها حکایت از آن دارد که پیگیری‌های مستمری در این زمینه در حال انجام است. کانال تلگرامی اعتدال کریمان روز شنبه (۲۸ دی‌ماه) از برگزاری جلسه‌ایی با حضور استاندارکرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان با حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در تهران درخصوص امور جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داده است.
همچنین استاندار کرمان پنج‌شنبه گذشته در دیدار با جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان حادثه در بم، گفت: «با توجه به اعتقادات عمیق حاضران در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، پیگیر دریافت مصوبات برای جان‌باختگان این حادثه به عنوان شهدا هستیم».
وزیر اطلاعات نیز که برای شرکت در مراسم هفتمین روز شهادت سپهبد سلیمانی به کرمان سفر کرده بود نیز بیان کرد: «پس از اطلاع از جان‌باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، قرار گرفتن جان‌باختگان در لیست شهدا را پیگیری کردم».
وی با بیان این‌که به محض برگشتن به تهران مجددا پیگیر قرار گرفتن جان‌باختگان حادثه‌ی مراسم تشییع شهید سلیمانی در لیست شهدا خواهم شد، بیان کرد: «این کار به تنهایی توسط بنیاد شهید با توجه به قوانین بنیاد، امکان‌پذیر نیست و از طریق مقام معظم رهبری موضوع را پیگیری خواهم کرد». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار