ابراهیم جمیلی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی زرین؛
کد خبر: ۸۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 26 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ ابراهیم جمیلی، مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین گفت: ماموریت شرکت توسعه معادن زرینِ صبا سرمایه‌گذاری، اکتشاف، فرآوری و احداث کارخانه سرب‌ و‌ روی در کرمان است.

وی در ادامه افزود: در کنار توسعه معادن و فلزات و صبانور بزرگترین مجتمع سرب و روی را طراحی خواهیم کرد.

اعلام کرد: با صبانور یک شرکت مشترک تأسیس کردیم و قرار است یکی از بزرگترین مجتمع های سرب و روی را در یکی از مناطق محروم احداث نماییم.

جمیلی خبر داد: این کار داخلی خواهد بود و صرفه اقتصادی زیادی برای کشور فراهم خواهد کرد. تیم دانشگاهی کنار ما برای این اقدام است و ارتباط صنعت و دانشگاه را عملا گسترش خواهیم داد.

تصریح کرد: حرکتی را در کشور شروع کرده ایم که در نوع خود برای نخستین بار در کشور است که اتفاق می افتد. از نیروهای بومی استفاده خواهیم کرد.

ابراهیم جمیلی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی زرین با بیان اینکه در کنار هلدینگ معادن و فلزات برای ما فرصت خوبی ایجاد شد، گفت: در کنار تیم دانشگاهی و تیمی از شرکت‌های دانش بنیان با شرکت زرین صبا کار خواهند کرد که این افراد جزو بنیاد نخبگان هستند.

وی در ادامه افزود: ما سال آینده ۶ بهمن اولین گزارش پیشرفت کار را ارائه خواهیم داد. در کنار تولید به مسئولیت اجتماعی نیز توجه خواهیم نمود.

جمیلی با تأکید به اینکه تمامی افراد فعال در این شرکت بومی خواهند بود، اعلام نمود: مگر اینکه نیروی متخصص مورد نیاز ما در افراد بومی نباشد.

وی در ادامه مشخصات فنی کار را بدین شرح اعلام نمود: یک مجتمع تولید کنسانتره در آنجا احداث خواهد شد که ظرفیت 300 هزار تن خواهد داشت که در سه فاز شامل واحد 50 هزار تنی، واحد 100 هزار تنی و واحد 150 هزار تنی ظرفیت مجتمع را به مجموع 300 هزار تن خواهیم رساند.

تولید شمش روی طبق پیش بینی 30 هزار تن خواهد بود. یک کارخانه تولید شمش سرب نیز در آنجا احداث خواهد شد. ۵۰ هزار تن تولید کنسانتره سرب با عیار بالای ۵۰ درصد نیز پیش بینی شده است.

این اتفاق چند تاثیر دارد اول آنکه ایجاد اشتغال جدید در صنایع منطقه خواهد نمود. از سوی دیگر مانع خروج ارز از کشور خواهیم شد. به عبارت دیگر این اقدام ایجاد سرمایه گذاری جدید در منطقه خواهد کرد و به جای خروج ارز، گردش ریالی انجام خواهد شد.

به ورت ویژه از اقای عصاری مدیرعامل هلدینگ ومعادن تقدیر می کنیم که نگاه تولیدی دارند.

تعداد نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در این مجتمع مشغول کار خواهند شد و اگر خارجی ها بخواهند این کار را انجام دهند هزینه ۳ برابر و پرداخت باید به صورت ارزی شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار