رییس کمیسیون آموزش مجلس:
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با گلایه از سیستم دولتی بیان کرد: واقعیت تلخ این است که دچار خودتحریمی هستیم و به گفته یکی از فعالان صنعتی و اقتصادی، ۸۰ درصد تحریم ها از داخل کشور است و از وزرای صمت، اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که خودتحریمی داخلی علیه صنایع را تمام کنند.
کد خبر: ۸۱۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 25 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ پرفسور "محمدمهدی زاهدی" امروز شنبه پنجم بهمن ماه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در سیرجان با اشاره به خدمات و مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: همه مردم جهان عطر حاج قاسم را استشمام کردند و این نتیجه خدایی شدن روح این شهید است که حاج قاسم خدایی بود.

دچار خودتحریمی هستیم

وی افزود: مجاهدت تنها به حضور در میدان نبرد نیست و مجاهدت برای خودکفایی کشور نیز ارزش و منزلت دارد.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه باید ارتباط ناگسستنی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، تصریح کرد: سالانه ۲۴ میلیون تن فولاد در کشور ما تولید می شود که ظرفیت بسیار خوبی است و می توانیم این عدد را توسعه بدهیم زیرا زیرساخت های لازم وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرصت استثنایی است که زنجیره تولید را داریم، بیان کرد: انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان است و مالیات نیز نسبت به خیلی از کشور ها برای صنایع پایین تر است لذا با فرصت های ایجاد شده، می توانیم به سرعت تولید را افزایش داده و به ۵۰ میلیون تن برسیم.

وی افزود: با این افزایش تولید کل اشتغالزایی کشور را می توانیم به یک میلیون نفر برسانیم که این ظرفیت و توانمندی در کشور وجود دارد.

زاهدی با اشاره به اینکه ۱.۲ درصد تولید فولاد دنیا داریم، اظهار کرد: البته بازاریابی نیز باید صورت بگیرد که اکنون ۸ میلیون تن صادرات داریم و با افزایش تولید باید صادرات به ۳۰ میلیون تن برسد که این کار با برنامه ریزی، شدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید به اقتصاد سبز توجه داشته باشیم، تصریح کرد: سهم اقتصاد سبز در کشور ما نیم درصد است که خیلی پایین است و باید اقتصاد سبز وارد ادبیات و فرهنگ ما بشود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه صنعت، اقتصاد و محیط زیست با هم هستند و بحث دو سویه است، افزود: اگر اقتصاد سبز را رعایت کنیم، هم به نفع صنعت، هم اقتصاد کشور، هم بهره برداری و افزایش کیفیت است.

وی بیان کرد: باید در حوزه فولاد حتما موضوع اقتصاد سبز لحاظ شود که منافع ملی و رسالت اجتماعی و دینی مذهبی ما ایجاب می کند به این موضوع توجه کنیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه پرتاب موشک به پایگاه عین الاسد توانمندی دانشمندان ما را می رساند، گفت: وقتی باور داشتیم که می توانیم، توانسته ایم در بخش های مختلف به خودکفایی و بومی سازی برسیم و به مسوولان گفته ایم که باید شرکت های دانش بنیان را به کمک صنعت و دانشگاه توسعه بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت باید فعالیت های دانش بنیان را جدی بگیرد و در این صورت می توانیم همه مواد اولیه و تجهیزات مورد نظر را نه تنها در فولاد بلکه در همه حوزه ها فراهم کنیم و تحریم فرصتی برای این امر است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با گلایه از سیستم دولتی بیان کرد: واقعیت تلخ این است که دچار خودتحریمی هستیم و به گفته یکی از فعالان صنعتی و اقتصادی، ۸۰ درصد تحریم ها از داخل کشور است و از وزرای صمت، اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که خودتحریمی داخلی علیه صنایع را تمام کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار