دکتر محمد حسیبی معاونت دارو وغذا دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
کد خبر: ۸۱۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 02 February 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ در این فصل سرد سال با کاهش دما و شیوع بیشتر بیماری ها گاهاً گذرتان به دارو خانه های سطح شهر افتاده است و شاهد مغایرت قیمت مندرج روی دارو با آنچه که متصدیان داروخانه عرضه می کنند بوده اید معضلی که گلایه مندی بسیاری از شهروندان را در پی داشته است. برای بررسی علت مغایرت قیمت های دارو به سراغ سازمان دارو و غذا دانشگاه علوم پرشکی کرمان رفتیم و با کارشناس این سازمان جناب آقای دکتر محمد حسیبی معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی گفتگویی داشتیم .
آقای دکتر حسیبی در خصوص افزایش قیمت دارو و مغایرت قیمت های روی جلد دارو با قیمت نهایی در عرضه دارو گفت : همسو با افزایش قیمت ارز و بحران های اقتصادی ما شاهد افزایش قیمت ها به خصوص قیمت دارو نیز بوده ایم. که مسئولین مربوطه راهکارهایی و سیاست هایی در این خصوص هم اندیشیده اند. اما در خصوص مغایرت قیمت ها روی جلد دارو با قیمت عرضه شده دارو باید به عرض برسانم : قیمت های دارو مستقیم از سوی وزارت خانه و سازمان غذا و دارو به صورت سراسری تعیین می شوند و هیچ یک از متصدیان داروخانه و عرضه کنندگان در این امر دخیل نیستند و سازمان های بیمه گر هم کاملًا به آن اشراف دارند در واقعا قیمت واقعی همان قیمتی است که از سوی وزارت خانه تعیین شده است نه قیمت روی جلد دارو که البته تصمیم گرفته شده است که داروهای جدید بدون درج قیمت عرضه شوند تا تنشی در بازار دارو ایجاد نشود .
وی در ادامه گفت : معمولا داروخانه ها و عرضه کنندگان این داروها را با حجم مشخص یکماه یا دو ماه خریداری می کنند و عمدتا خرید انبوه ندارند چون کسورات آنها که ناشی از داروهای تاریخ گذشته است خیلی بالا میرود و قطعاً متضرر میشوند و احتمال دارد در خرید بعدی قیمت دارو تغییر پیدا می کند .
آقای دکتر حسیبی ادامه داد : قیمت دارو مثل بنزین هست امروز فروشنده به قیمت روز محصول خودش را عرضه می کند چون خرید دارو با خود دولت هست و فروشنده دارو هم خود دولت است پس اینجا سوء استفاده ای صورت نگرفته است . البته نا گفته نماند در این بین هم مانند بسیاری از موارد دیگر ممکن است تخلف یا سوء استفاده هایی صورت بگیرید که در این صورت اگر شهروندان ما شاهد این گونه تخلفات باشند می توانند با مراجعه با سازمان غذا و دارو و اعلام شکایت خود و همچنین با مراجعه به سایت این سازمان شکایت خود را اعلام بدارند تا همکاران ما به این موارد در اسرع وقت رسیدگی نمایند .
دکتر حسیبی اعلام داشت : شهروندان گرامی میتوانند با مراجعه به سامانه پیام داروساز (payamdaroosaz.com ) و با اعلام مشخصات دارو از قیمت مشخص شده دارو مورد نظر خود آگاهی پیدا کنند .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار