وزیر دفاع در دیدار با خانوادۀ جان‌باختگان حادثۀ کرمان:
کد خبر: ۸۲۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 05 February 2020

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با خانواده‌ی جان‌باختگان آیین تشییع شهدای جبهه‌ی مقاومت در کرمان گفت: «شهید محسوب شدن این افراد یک مشکل حقوقی دارد که در این راستا یک تیم حقوقی را مامور پیگیری این موضوع خواهیم کرد ضمن آن‌که مقام معظم رهبری بیشتر از همه‌ی ما می‌خواهند که بیشترین کمک به این عزیزان بشود اما در مجموع تلاش داریم که یک کار قانونی محکمی روی این موضوع انجام دهیم».
به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در دیدار با خانواده‌ی «فاطمه و سکینه مقصودی» و «الهه و هانیه خواجه» از جان‌باختگان حادثه‌ی تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی بیان کرد: «دنیا محل امتحان است و همه‌ی ما در حال امتحان الهی هستیم و این اتفاق از امتحانات سخت این دنیا است».
وی با بیان این‌که سردار شهید سلیمانی کار مهمی را انجام داد اما کار مهم‌تر را ملت ایران در مراسم تشییع پیکر این شهید عزیز انجام دادند، ادامه داد: «عزیزانی که در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی بودند با نیت خالص به تشییع قهرمان مبارزه با تروریست رفتند».
امیر سرتیپ حاتمی در خصوص محسوب شدن یا نشدن جان‌باختگان تشییع پیکر شهدای جبهه‌ی مقاومت به عنوان «شهید» اظهار کرد: «شهید محسوب شدن از یک جنبه دارای بحث قانونی است و از یک سمت در نزد خداوند متعال است و بدانید که این عزیزان نزد خداوند شهید محسوب می‌شوند اما بنده با تمام وجود پیگیر این موضوع هستم که بتوانیم نام این عزیزان را در بین شهدا قرار دهیم».
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: «شهید محسوب شدن این افراد یک مشکل حقوقی دارد که در این راستا یک تیم حقوقی را مامور پیگیری این موضوع خواهیم کرد ضمن آن‌که مقام معظم رهبری بیشتر از همه‌ی ما می‌خواهند که بیشترین کمک به این عزیزان شود اما در مجموع تلاش داریم که یک کار قانونی محکمی روی این موضوع انجام دهیم».
امیر سرتیپ حاتمی درباره‌ی این موضوع که دیه کامل به جان‌باختگان این مراسم داده نمی‌شود، توضیح داد: «موضوع دیه آسان‌تر از محسوب کردن آن‌ها به عنوان شهید است اما باید یکی از این موارد را پیگیری کنیم زیرا افرادی که شهید محسوب می‌شوند دیه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. لذا اولویت ما پیگیری شهید بودن این عزیزان است و بدانید که همه‌ی ملت ایران پشت بازماندگان این حادثه هستند».
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: «در مجلس بیش از ۲۰۰ نفر به دفتر مقام معظم رهبری نامه فرستادند که این جا‌نباختگان جزو شهدا محسوب شوند».
وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان نیز پرداخت و در ادامه از وزیر دفاع درخواست کرد: «انتظار داریم وزیر دفاع به این موضوع ورود پیدا کنند تا این افراد جزو شهدا محسوب شوند و خواهش داریم این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد».
محمدمهدی زاهدی، دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: «این موضوع در شورای انقلاب فرهنگی قبل از دستور مطرح شد و قرار شد رییس‌جمهور به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کنند».
وی با اشاره به هماهنگی با بیمه برای بحث دیه جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان نیز گفت: «پیام و مطالبه‌ی مردم استان کرمان این است که این افراد جزو شهدا محسوب شوند زیرا، این افراد برای رضای خدا و انقلاب آمدند».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار