حجت‌الاسلام محمودی :بعضاً انتظاراتی از مجلس شورای اسلامی وجود دارد که برآورده نشده، اظهار داشت: مردم باید در انتخابات برای برگزیدن کاندیدای موردنظر خود، شاخص‌های اصلی را که شامل تخصص، شجاعت، انقلابی بودن، برخورداری از روحیه جهادی، عادل بودن و بصیرت داشتن را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 08 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی در نماز جمعه  شیراز اظهار داشت: زمانی که آحاد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، این موضوع باعث اقتدار کشور ما و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعضاً انتظاراتی از مجلس شورای اسلامی وجود دارد که برآورده نشده، اظهار داشت: مردم باید در انتخابات برای برگزیدن کاندیدای موردنظر خود، شاخص‌های اصلی را که شامل تخصص، شجاعت، انقلابی بودن، برخورداری از روحیه جهادی، عادل بودن و بصیرت داشتن را مدنظر قرار دهند.

امام‌جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها به پرسش برخی از جوانان مبنی بر اینکه چه زمان موعد پیشرفت و شکوفایی کشور ما فرامی‌رسد، اشاره و بیان کرد: اگر منشور ۴۰ سال گذشته کشور مورد بررسی قرار گیرد مشاهده خواهد شد که همیشه فرآیند پریشانی و سامان را پشت سر گذاشته‌ایم که البته پریشانی و سامانی که رو به صعود بوده است.

حجت‌الاسلام محمودی بابیان اینکه بعد از هر دوره پریشانی کشور شاهد سامان و آرامش بوده و موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده، اظهار داشت: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی پریشانی برای مردم ما ایجاد شد که با سعی و تلاش، این پریشانی به پیروزی و آرامش منجر شد.

وی بیان کرد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از برهه‌ها به وظایفشان درست عمل نکنند، این نوعی پریشانی است و برای دوری از چنین وضعیتی، آحاد جامعه باید با مشارکت در انتخابات و گزینش درست، وضعیت را به سمت سامان هدایت کنند.

حجت‌الاسلام محمودی شیراز ادامه داد: اکنون ایران از سوی دشمنان با تحریم فناوری و دارویی مواجه است که در تاریخ جهان کم‌نظیر است اما باید توجه داشت، زمانی که به استعدادها و توانمندی‌های درون کشور اتکا کنیم، تحریم‌ها به شکوفایی استعدادها و خودکفایی ایران تبدیل خواهد شد.

امام‌جمعه موقت شیراز همچنین خطاب به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حضور در این عرصه، معیاری برای سنجش داوطلبان انتخابات است و این افراد نباید در میدان رقابت، زیاده‌گویی کرده و یا زمینه تخریب سایر کاندیدا را فراهم کنند.

وی، انتقاد سازنده را به دمیدن روح جدید در کالبد جامعه توصیف کرد و گفت: انتقادی سازنده است که امید و حرکت به جامعه تزریق کند نه اینکه یاس و ناامیدی به جامعه القا کند و این‌گونه انتقادات مخرب است، مانند اینکه انتخابات، انتصابات معرفی شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی همچنین به فرارسیدن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و دستاوردهای این انقلاب را بسیار ارزشمند توصیف و بیان کرد: در دوره رژیم شاهنشاهی برای کار کردن با کمترین امکانات و فناوری‌های نظامی برای ایران مستشار می‌فرستادند و نمی‌گذاشتند این فناوری‌ها در اختیار نیروهای نظامی ایران قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ ایران، مردم کشورمان با پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیت و تصمیم‌گیری خود بر سرنوشتشان را تجربه کردند.

امام‌جمعه موقت شیراز اضافه کرد: مردم ایران با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنای نظامی بر مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را پایه‌گذاری کردند و مردم به برکت این نظام در همه امور از جمله تعیین رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه آن با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان دخیل هستند.

حجت‌الاسلام محمودی، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ۲۲ بهمن نماد دهه فجر و همچنین نماد اقتدار و عزت مردم ایران است که امسال نیز با حضور همه‌جانبه مردم ایران در این روز مشت محکمی بر دهان یاوه‌سرایان خواهد خورد.

وی بیان کرد: وجه تمایز ۲۲ بهمن امسال با سال‌های پیشین، مصادف شدن آن با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی است و به همین سبب مردم ایران، استان فارس و شیراز با حضور گسترده در مراسم ۲۲ بهمن امسال به تمام دنیا اعلام خواهند کرد که راسخ‌تر از اوایل انقلاب در راه سربلندی ایران در میدان حاضر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار