این افراد حتی می توانند لیست انتخاباتی کاملا اصلاح طلبانه ای را برای این طیف در رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم شکل بدهند.اگرچه اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۴ مجلس دهم با اعتدالیون و اصولگرایان میانه رو ائتلاف کردند و لیست ۳۰ نفره نسبتا وزن داری در تهران ارائه کردند که البته شمار نفرات ناشناخته و کم تجربه هم در آن به چشم می آمد، قیاس چهره های فعلی با آرم و مارک کاملا اصلاح طلبانه جا را برای ارائه لیست انتخاباتی در تهران از سوی آنان باز می کند...
کد خبر: ۸۲۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 08 February 2020
 
تابناک گیلان / علی‌رغم همه اظهارنظرهایی که در مورد عدم وجود نامزدهای شاخص اصلاح‌طلبی در تهران از سوی شخصیت‌های این جریان منتشر می‌شود، لیستی ۳۰ نفره از چهره‌های این جریان وجود دارد که البته شمار تعداد چهره های تایید صلاحیت شده این جریان، از افرادی که نام شان در این گزارش می آید، می‌تواند بیشتر هم باشد.
 

به گزارش «تابناک»، اینکه اصلاح طلبان با چه استعدادی در انتخابات مجلس یازدهم حضور پیدا خواهند کرد، سئوالی است که علیرغم فرصت اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات هنوز پاسخی به آن داده نشده است. برخی چهره های جریان اصلاحات اعتقاد دارند که به دلیل کمبود نامزدهای مورد نظرشان احتمالا نمی تواند لیست کاملی برای انتخابات مهیا و معرفی کند که بر همین مبنا در جلسه اخیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصمیم به عدم معرفی لیست در تهران گرفته شد؛ هرچند برخی اصلاح طلبان این تصمیم را قابل تجدید نظر خوانده اند.

این موضع اصلاح طلبان را برخی فعالان سیاسی اصولگرا به شدت نقد کرده و آن را مظلوم نمایی و یک نوع تاکتیک انتخاباتی می دانند و معتقدند که جریان اصلاحات بیش از 137 کاندیدا برای انتخابات مجلس دارد که در زمان مقتضی آنها را به انتخابات ورود خواهد داد و حتما هم برنامه ویژه ای برای پیروز شدن این افراد در رقابت های انتخاباتی دارند.

به همه مسائلی که ذکر شد، این را هم باید اضافه کرد که «محمدرضا تاجیک» از تئوریسین های اصلاح طلبان چندی پیش گفته بود، «ما باید به چهره‌ها و به نیروهای جدید مجال بدهیم، به ‌کسانی که پر از استعداد هستند، اما رؤیت نمی‌شوند. بنابراین، به کسانی که خود را ژنرال‌های جریان اصلاح‌طلبی تعریف کرده‌اند و یک مقدار به تعطیلات تاریخی و به استراحت احتیاج دارند، باید اجازه بدهند نیروهای باطراوت و با انگیزه وارد صحنه شوند تا جریان جدید اصلاح‌طلبی بر دوش اینان قرار بگیرد. در این صورت شاید بتوانیم جریان اصلاح‌طلبی را بازسازی کنیم.»

۳۰ شخصیت تایید صلاحیت شده اصلاح‌طلب در تهران+اسامی/ اصلاح طلبان لیست بدهند، این ۳۰ نفر را معرفی می کنند

او حتی اخیرا پا را فراتر گذاشته و گفته است: «جریانِ اصلاح‌طلبی «واقعا موجود» نیازمند یک تعطیلات تاریخی است. باید عزم رفتن کند و از سرزمین قدرت به ‌در آید و ببیند که آسمان آیا همه‌جا همین رنگ است و آیا اصلاح‌طلبی همه‌جا به همین رنگ است؟ شاید زمان آن فرارسیده که اصلاح‌طلبان نقش و نقاشی خود را نه در قابِ قدرت و سیاست که در قابِ اجتماع و فرهنگ و هنر قرار دهند و زنگار از رخسار برگیرند و آینه نقد خود را غماز کنند. حتی اگر اصلاح‌طلبان در تسابق‌های بزرگ پیشاروی (مجلس و ریاست‌جمهوری و...) پیروز هم بشوند، از امکان و استعدادی بیش از دولت کنونی برای بهبود امور (داخلی و خارجی) برخوردار نیستند؛ لذا شایسته آن است که عِرض خود نبرند و زحمت مردمان ندارند و عاقلانه چندی از دیار قدرت رخت بربندند.»

با همه این تعاریف اصلاح طلبان که خود را جزوی از دایره نظام می دانند و نمی خواهند خللی در این تعریف ایجاد شود، تاکید دارند که حتی اگر لیست هم ندهند مشارکت جدی در انتخابات خواهند داشت، کما اینکه اخیرا اعلام شده در صورتی که لیستی ارائه نشود، احزاب می توانند هر یک به صورت مجزا کاندیداهای خود را معرفی کرده و به حمایت از آنها بپردازند؛ که البته این مساله را شاید بتوان یک تاکتیک جدید انتخاباتی برای برحذر داشتن سیاسیون و مردم از آسیب هایی که لیستی رأی دادن به همراه دارد، تعریف کرد. 

علیرغم همه گلایه های موجود درباره عدم تائید صلاحیت بحشی از چهره های اصلاح طلب و خالی بودن دست این جریان از کاندیداهای توانمندی که می توانند در لیست های انتخاباتی قرار بگیرند، رایزنی هایی از سوی اصلاح طلبان با شورای نگهبان برای داشتن نگاه بازتر از سوی این نهاد به چهره های این جریان صورت گرفته است.

دیروز رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز خبر از تایید صلاحیت سه چهره شاخص اصلاح‌طلبان دادند که محمدعلی افشانی از اعضای شاخص حزب اعتماد ملی، محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران و افشین اعلا از چهره های فرهنگی این جریان از جمله این افراد هستند.

با وجود گزاره‌های فوق و همه اظهارنظرهایی که در مورد عدم وجود نامزدهای شاخص اصلاح‌طلبی در تهران می شود، لیستی ۳۰ نفره از چهره‌های این جریان وجود دارد که شمار این لیست از این تعداد هم می‌تواند بیشتر باشد.
در لیست زیر همه افرادی که نام برده شده از افراد شاخص جریان اصلاح‌طلبی و لایه‌های اول و دوم این جریان هستند. این افراد حتی می توانند لیست انتخاباتی کاملا اصلاح طلبانه ای را برای این طیف در رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم شکل بدهند.اگرچه اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۴ مجلس دهم با اعتدالیون و اصولگرایان میانه رو ائتلاف کردند و لیست ۳۰ نفره نسبتا وزن داری در تهران ارائه کردند که البته شمار نفرات ناشناخته و کم تجربه هم در آن به چشم می آمد، قیاس چهره های فعلی با آرم و مارک کاملا اصلاح طلبانه جا را برای ارائه لیست انتخاباتی در تهران از سوی آنان باز می کند، مگر اینکه استراتژی آنها چیز دیگری باشد.

  1. مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز
  2. مصطفی کواکبیان نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و دبیرکل حزب مردم سالاری
  3. محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی
  4. محمدرضا خباز عضو شاخص حزب اعتماد ملی و استاندار سابق سمنان
  5. محمدرضا نجفی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس
  6. فاطمه ذوالقدر نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار
  7. محمدرضا بادامچی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و  عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار
  8. علیرضا محجوب نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر
  9. پروانه مافی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی
  10. سهیلا جلودارزاده نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار
  11. فریده اولادقباد نماینده فعلی مردم تهران در مجلس
  12. ابوالفضل سروش نماینده فعلی مردم تهران در مجلس
  13. محمدعلی وکیلی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار
  14. محمدجواد فتحی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس
  15. سیدفرید موسوی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران
  16. احمد مازنی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی
  17. داوود محمدی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی معلمان
  18. افشین علاء فعال فرهنگی اصلاح طلب
  19. جبار خدادوست عضو حزب ندای ایرانیان
  20. حسین شیخ محمدی عضو حزب ندای ایرانیان
  21. وحید توتون‌چی عضو حزب ندای ایرانیان
  22. محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران و عضو شاخص حزب اعتماد ملی
  23. محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران و نماینده پیشین مجلس
  24. رضا کشاورز عضو حزب ندای ایرانیان
  25. حسام عسگری عضو حزب وحدت و همکاری ملی
  26. سیدعلی موسوی عضو حزب وحدت و همکاری ملی
  27. رجائی نیا عضو حزب وحدت و همکاری ملی
  28. علی قائم مقامی فعال فرهنگی و اصلاح طلب
  29. محمد حسینی فعال سیاسی اصلاح طلب
  30. حمید قلی زاده عضو حزب ندای ایرانیان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار