کد خبر: ۸۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 12 February 2020

نیمه های خرداد ماه بود که مهلت استعفای داوطلبین مجلس شورای اسلامی به پایان می رسید و افراد میبایست از سمت‌های اجرایی خود استعفا دهند در شورای شهر کرمان هم دو تن از نمایندگان شورای شهر که از طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای همسو با دولت دکتر روحانی بودند علی رغم مخالفت شورای اصلاح طلبان استان کرمان ، استعفای خود را اعلام کرده و با رای گیری در صحن علنی شورای شهر کرمان با این دو استعفا موافقت شد و آقای علی بهرامی و سرکار خانم زهرا ایرانمنش از شورای شهر کناره گیری کردند .
دلیل شورای اصلاح طلبان کرمان بر مخالفت با استعفای این دو عضو مورد حمایت خود و فهرست امید این بود که این افراد برای خدمت در شورای شهر و با اعتماد مردم رای آورده و تا پایان چهار سال خود می بایست بر عهد خود با مردم وفا کنند و در بیانیه ای صراحتا اعلام کردند که شورای اصلاح طلبان خود را متعهد بر حمایت آنها در رقابتهای مجلس یازدهم نمیداند.
از طرفی آقای علی بهرامی که با پشتوانه ی رای جوانان کرمان و رای 48هزار نفری به شورا رفته و نماینده نسل جوان معرفی میشد و توانسته بود نظرها را به خود جلب کند علیه این بیانیه و مخالفت اصلاح طلبان موضع گرفت و گفت زیر بار سفارش دیگران نمیرود ، وی که در مقاطعی دچار اختلاف بعضا شدیدی با اصلاح طلبان کرمانی شده بود و تا جایی پیش رفت که طی مقاله ای اصلاح طلبان را به باد انتقاد گرفت و آنها را اصلاح طالبان ! نامید که حتی از تهران هم تذکر گرفت !
اما با اعلام داوطلبین تایید صلاحیت شده و احراز نشدن صلاحیت آقای علی بهرامی از سوی هیات اجرایی انتخابات، که عمدتا از افراد اجرایی دولت تدبیر هستند،فضای سیاسی این طیف‌های سیاسی را به سمت دیگری سوق داد. تا اینکه بااعلام ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان کرمان توسط حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیر و شورای معاونین این حزب و آقای سید حسین مرعشی از اصلاح طلبان سرشناس کرمانی دو داوطلب مورد نظر برای حضور در رقابت‌های مجلس معرفی کردند که در کمال تعجب یکی از این داوطلبین، خانم زهرا ایرانمنش عضو مستعفی شورای شهر بود و دیگری هم خانم دکتر زهره سالاری ، که در کنار آنها آقای علی بهرامی هم قرار گرفته تا از ظرفیت آقای بهرامی هم اینگونه استفاده کنند که حال آقای بهرامی تأیید صلاحیت نشده طرفداران وی به این دو داوطلب رأی دهند زیرا آقای علی بهرامی نیز از آنها حمایت می‌کند !
سوالی که برای مردم بی پاسخ می ماند این است که چگونه شورای اصلاح طلبان دم از وفای به عهد می زد و با استعفای اعضای مورد حمایت فهرست خود مخالفت می کند و خود را متعهد به آنها نمی داند اکنون از خانم زهرا ایرانمنش حمایت می‌کند و با متقاعد کردن علی بهرامی از ظرفیت وی نیز استفاده می‌کنند ! آیا این رنگ عوض کردن نیست .
حال باید منتظر انتخابات مجلس بود و دید آیا این راهبرد اصلاح طلبان کرمانی با آن موضع گیری ها در ابتدای سال و این راهبرد در انتهای سال چه حاصلی برای آنان دارد.
اصلاح طلبانی که ابتدا اعلام حمایت نمی‌کند و بعد حمایت می‌کند و با اعتدال و توسعه متحد می‌شوند برای کسب قدرت در مجلس! البته قدرتی که تازگی ندارد و هم اکنون هم در دست آنهاست که حاصل عملکرد دولت روحانی و مجلس دهم با نمایندگان فهرست امید و اکثریت شورای های شهر چند سالی ست دست آقایان اعتدال گرا و اصلاح طلب هست و نتایج عملکرد اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نیز در این چند سال از زبان مردم شنیدنی و مشهود است .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار