نگاه شهدا به مردم؛
حدود ۴ سال است که مردم شهر باغین چشم انتظار ساخت بارگاهی در خور شأن شهدای گمنام هستند.
کد خبر: ۸۲۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 13 February 2020

«تابناک کرمان»، مهین نامجو؛ با پی گیری‌های انجام شده توسط امام جمعه وقت حجت الاسلام ابراهیمی در سال ۹۳ و حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه بعد در سال ۹۴ قرار شد دو شهید گمنام در بوستانی جنب کتابخانه موسی ابن جعفر (ع) دفن شوند.
همچنین قرار شد نام بوستان به “حرم شهدای گمنام” تغییر نام دهد و بارگاهی برای این دو شهید بزرگوار نیز بنا گردد.
متاسفانه ۴ سال از آن زمان می‌گذرد و بارگاهی بنا نشده است به همین دلیل به سراغ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس رفتیم و از وی خواستیم تا در این زمینه توضیحاتی بفرمایند.

بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس متولی و ناظر است نه سازنده

مهدوی اعلام کرد: متولی ساخت قبور شهدا ، خود سفارش دهندگان هستند و بنیاد حفظ فقط متولی دادن شهید است.
وی عنوان کرد: با پافشاری و درخواستهای متوالی مسئولان شهر باغین از جمله امام جمعه این شهر مبنی بر اینکه شهر نیاز به شهید گمنام دارد ما نیز با پی گیری و با نظر کارشناسان امر دو شهید را تقدیم این شهر کردیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس اذعان کرد: مسئولان درخواست و فرم‌هایی را مبنی براینکه خودمان بارگاهی برای شهدا احداث خواهیم کرد امضاء کرده‌اند که هم‌اکنون مستندات آن موجود است.
مهدوی تصریح کرد: هم‌اکنون در مجموعه خودمان درخواست ۱۳۵ شهید داریم که متأسفانه هنوز پاسخ قاطعی ندادیم و دلیل آنرا همین سهل‌انگاری در ساخت قبور می‌دانیم از جمله؛ در شهرهایی همچون باغین، رابر و هنزا.
وی با بیان اینکه بنیاد حفظ ناظر است نه سازنده، خاطرنشان کرد: با این همه ما حاضریم با رایزنی مساعدتی در این زمینه داشته باشیم اما با این همه مسئولان قدمی بر دارند تا ما نیز کمک کنیم، نه اینکه آنها منتظر باشند که ما کار را تمام کنیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس ادامه داد: با این همه ما آمادگی داریم تا با حضور هیئت امنا و مسئولان شهر باغین به نتیجه‌ای مطلوب برسیم.

ساخت بارگاه شهدای گمنام مشارکت مردمی و خیرین را می‌طلبد

امام جمعه شهر باغین نیز در این رابطه بیان کرد: طی جلسات گذشته قرار بر این شد که مبلغ ۵۰ میلیون تومان بنیاد حفظ و ۵۰ میلیون تومان نیز مسئولان شهر برای احداث بارگاه شهدای گمنام تقدیم کنند.
اسماعیل زاده ادامه داد: ما نیز جلساتی با فرماندار و مسئولان شهر کرمان و باغین در این زمینه داشتیم و قرار شد با مشارکت همه مسئولان این کار پیش رود.
وی با بیان اینکه این شهدا میهمان شهر باغین و امامزادگان عشق هستند، عنوان کرد: از تمامی مردم و خیرین نیز درخواست می‌کنیم که در این امر خیر مشارکت داشته باشند.
امام جمعه شهر باغین تصریح کرد: ما دائم در تمامی جلسات، روضه ها و نماز جمعه بارها از مردم، مسئولان و خیرین درخواست کردیم که به شهدا این میهمانان بزرگ بیشتر بهاء دهند و در ساخت بارگاه مساعدت کنند زیرا حضور و وجود آنان باعث پیشرفت و تبرک شهر خواهد بود.

شهدا برای قرآن و ولایت رفتند آنان به دنبال بارگاه نیستند ما نیاز به آنان داریم

اسماعیل زاده اذعان کرد: البته می دانیم که خود شهدا با مناعت طبع و عزتی که دارند برای قرآن و ولایت رفتند، آنان به دنبال گنبد و بارگاه نیستند بلکه ما نیاز به آنان داریم.
وی عنوان کرد: این بار را باید همه بر دارند و نباید تنها متکی به مسئول و یا شخص و یا اداره خاص بود، بلکه مردم همه باید در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار