با شهادت سردار سلیمانی ، اف ای تی اف (FATF ) و لوایح مرتبط با آن حکم جواز ریختن خون آن شهید رشید نزد ایرانیان وکرمانیان را دارد. جنابعالی در جایی ، با اینکه هیچ نیازی به پیش کشیدن بحث این ننگی نامه نبود، ضمن مکاتبه و امضاء نامه‌ای درخصوص آن ، از ریاست مجلس خواستار طرح و بررسی این طرح در مجلس شدید. چرا؟ برای اطلاع مردمی که جراحت اندوه و فقدان آن فرزند رشیدشان را تا ابد برسینه خواهند داشت توضیح می‌دهید چه لزومی داشت بیرون آوردن چنین سند ننگینی از دل خروارها خاک، و ایجاد فرصت برای زنده کردن چنین سند منحوسی؟
کد خبر: ۸۲۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹ 16 February 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ دکتر پورابراهیمی نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در فضای سنگین انتخابات سؤالاتی پدید می‌آید ، آنچه بیش از هر چیز می‌تواند به رفع سوءبرداشت‌ها ،سوءتفاهمات و برخی شایعات وشبهات کمک بسزایی نماید روشنگری وتنویر افکارعمومی است.

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!
لذا بد نیست جنابعالی در مواردی روشنگری صادقانه نمایید و این را حق مردم بعنوان ولی نعمتان و موکلین خود بدانید که از آگاهی ، روشنگری ، بیان شفاف حقایق از زبان نماینده و منتخب خود طی دو دوره‌ی مجلس شورای اسلامی بهره‌مند گردند.
سؤالات سیزده گانه‌ای که بایستی محمدرضا پورابراهیمی به آنها پاسخ دهد بدین شرح است؛

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!

1- آیا جنابعالی صحّت این موضوع را تأیید می‌فرمائید که اواخر سال 91 در جریان سخنرانی که داشتید در محل سالن شهید ایرانمنش اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان هنوز دلار به مرز 3000 تومان هم نرسیده بود، نه تنها از گرانی دلار در مرز 3000 تومان کمترین اظهار نارضایتی نفرمودید بلکه از گرانی دلار تا 7000 تومان جانبداری و اظهار رضایت کردید؟ آیا حاضرید همراه با نمایش آن فیلم و بازنشر این دیدگاهی که داشتید، پیرامون موضوع نزد مردم استان وکشور ادای توضیح نمایید؟

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!

2- آیا قبول دارید که فرمایش جنابعالی درخصوص خروج 30 میلیارد دلار ارز از کشور ، سخن نسنجیده فردی بود که خود را متخصص امور اقتصادی می‌داند و با همین حرف ساده‌ التهاب در بازار آشفته و بیمار ارزی کشور که لحظه به لحظه با هر حرف نسنجیده و سنجیده‌ای تب آن بالا وپائین می‌شد، شعله‌ور گردید؟
می‌دانید تبعات چنین حرف‌هایی را فقط وفقط مردم محروم و بی‌بهره از نعمت دلار، با چه مصیبت و رنج غیرقابل توصیفی باید تحمل نمایند؟ آیا نهایت تخصص اقتصادیِ و کنترل وضعیت همین اندازه بود؟ لطفاً پاسخ دهید.

3- تاکنون هیچ دلیل خاصی برای وقت گذاشتن جهت انجام این حجم وسیع از مصاحبه‌های «پی در پی» تلویزیونی و روزنامه‌ای جنابعالی نیافته‌ایم؟ به نحوی که حتی دوربین صداوسیما درمواردی که می بایست طرف سؤال آن وزیر اقتصاد یا رئیس کل بانک مرکزی باشد، به جنابعالی علاقه‌مندی نشان داده و با شما طرح موضوع و مصاحبه می‌نمود.
حیرت پوشش منحصربه‌فرد رسانه‌ای را جایی یافتیم که وقتی کمیسیون اقتصادی در آخرین سال کاری به شما رأی نداد و آقای الیاس حضرتی را برگزید بازهم دوربین صداوسیما سؤالاتی را که می‌بایست از ریاست کمیسیون (که شما نبودید) سؤال نماید، مدام ومکرر از حضرتعالی که فقط یک عضو کمیسیون هستید پرسش و مصاحبه می‌نمود.
البته نشریات استان وصداوسیمای مرکز کرمان هم اگر آمار مصاحبه‌ای که با همه‌ی نمایندگان داشته‌اند و مصاحبه‌هاوگزارشاتی که از شما به تنهایی تهیه وپخش و نهایتاً منتشر نموده‌اند آمار آنرا اعلام نمایند ، گمان می‌رود باب سؤالات جدیدتری در این خصوص هم از شما و هم از رسانه‌های استان گشوده شود که: حقیقتا چند درصد به سمت رسالت خبری و کار خالصانه و چند درصد به کارهای تبلیغاتی پرداخته‌اید؟ (پاسخ به همین جمله‌ی آخر کفایت می‌نماید)

4- آیا سخنان آقای ربیعی در صحن علنی مجلس پیرامون مداخلات شما در انتصابات حوزه‌ی حساس و ثروتمند مس را «صددرصد» رد می‌فرمائید؟ واینکه برای آقای کهنوجی برادر همسر خود سفارش مدیر عاملی داده‌اید (چه شفاها چه کتبا، و چه موضوع نامه‌ی ادعایی ربیعی صحت داشته باشد و چه نداشته باشد) یعنی بطور کلی حاضرید سوگند یاد کنید که هرگز وی را تحت فشار نگذاشته‌اید و یاحتی دوستانه به وی سفارش برادر همسرتان را برای مدیر عاملی شرکت مس ننموده‌اید؟

5- حال که بحث سوگند به میان آمد، از آنجایی آقای بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی شما را به نارو زدن باسوگند به قرآن کریم متهم نموده در این خصوص نیز تنویر می‌فرمائید؟ چرا ایشان مدعی است که از وی خواسته‌اید برای ریاست کمیسیون اقتصادی کاندید نگردد، و شما هم دست روی قرآن گذاشتید و قول دادید سال بعد به نفع وی از کاندیداتوری کنارخواهید رفت؛ اما برخلاف سوگندی که خورده بودید سال بعد دوباره کاندید شدید؟ و خودتان اتفاقاتی در نحوه رأی گیری افتاد را هم تشریح کنید (فایل صوتی سخنان ایشان موجود است)

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!

6- حال که بحث ریاست و سمت در کمیسیون اقتصادی به میان آمد این ابهام نیز مطرح است که از جنابعالی درخواست تنویرداریم زیرا در دوره‌ی گذشته شما همه جا بعنوان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خود را معرفی می‌فرمودید و حتی زیر بیلبوردهای تبلیغاتی و بنر وتابلوی دفتر ارتباطات مردمی نیز با این سمت خود را به مردم کرمان معرفی می‌نمودید. اما گفته شده در دوره‌ی قبل ، کمیسیونی که شما نایب رئیس آن بودید یک کمیسیون فرعی بوده نه کمیسیون اقتصادی مجلس این امرعلیرغم اهمیت ناچیزی که نسبت به سایر سؤالات دارد، اما به جهت سنجش میزان صداقت یک نماینده بامردم شهری ششصد هزار نفری اهمیت بالایی دارد که در این خصوص با ارائه‌ی مستندات تنویر افکار عمومی فرمائید.

7- اما در دوره‌ی گذشته شنیده شد جنابعالی حاضر به پذیرش انتساب به اصولگرایی نشدید و تا آخر خود را مستقل معرفی فرمودید. اما اکنون که اوضاع کمی بر وفق مراد جریان‌های مخالف دولت ، از جمله اصولگرایی چرخش نموده (والبته چندان هم چنین نیست) به راحتی همه جا شما را اصولگرا وانقلابی معرفی می‌نمایند. آیاممکن است تا انتخابات پایان نیافته بصورت شفاف اعلام موضع فرمائید؟

8- بحث شفافیت آراء نمایندگان را تا چه اندازه با جدیت پیگیری نمودید؟ اینکه گفته شد جنابعالی در این قضیه جزو نمایندگان امضاء کننده و رأی دهنده نبودید تأیید می‌نمائید؟ و اگر بودید مستندی نه برای اثبات بلکه جهت گزارش به مردم شریف استان کرمان ارائه میفرمائید؟

9- اخیراً شنیده شده برادر همسر جنابعالی به اتهام تخلفات کلان اقتصادی دستگیر و با قید ضمانت یا کفالت موقتاً آزاد است. آیا این موضوع واتهامات برادر همسرتان را رد می‌کنید؟ با توجه به صحبت‌های آقای ربیعی آیا وی در اندازه‌ای بوده که جز به واسطه‌ی انتساب به جنابعالی دسترسی به موقعیتهای خاص برای سوء استفاده پیدا کند؟ صداقت شما با موکلین در این موضوع نیز بسیار مهم وضروری است.

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!

10- با شهادت سردار سلیمانی ، اف ای تی اف (FATF ) و لوایح مرتبط با آن حکم جواز ریختن خون آن شهید رشید نزد ایرانیان مخصوصاً کرمانیان را دارد. جنابعالی در جایی ، با اینکه هیچ نیازی به پیش کشیدن بحث این ننگی نامه نبود، ضمن مکاتبه و امضاء نامه‌ای درخصوص آن ، از ریاست مجلس خواستار طرح و بررسی آن در پارلمان شدید. چرا؟ برای اطلاع مردمی که جراحت اندوه و فقدان آن فرزند رشیدشان را تا ابد برسینه خواهند داشت توضیح می‌دهید چه لزومی داشت بیرون آوردن چنین سند ننگینی از دل خروارها خاک، و ایجاد فرصت برای زنده کردن چنین سند منحوسی؟

11- جناب دکتر پورابراهیمی! کرمان بجز جنابعالی نماینده‌ی دیگری نیز دارد که رئیس کمیسیون آموزش بوده و اخیراً گزارشات اقدامات و سخنرانی‌ها و پیگیری‌های وی برای آموزش و پرورش منتشر شده اما جنابعالی که به مراتب آرای تعداد بیشتری از فرهنگیان را در سبد خود داشتید ، در این ۸ سال چه اقدام مشخص و قابل استنادی (بجز اقداماتی که متعلق به دیگران است و همگان می‌دانند) برای اوضاع آموزش وپرورش استان وکشور ونیز معلمان صورت دادید؟ چرا در قضیه‌ی تحقیق وتفحص ازصندوق ذخیره‌ی فرهنگیان وخیانت بزرگی که نسبت به امانت فرهنگیان صورت گرفت جنابعالی حضور نداشتید؟

آیا پورابراهیمی به این سیزده سوال پاسخ خواهد داد؟!

12- اما در حوزه‌ی ورزش و اینکه گفته شده جنابعالی روند کاملاً غلطی را پیش روی مدیر عامل شرکت مس برای انتخاب مدیر عامل باشگاه مس قرار دادید ، والبته سخنان شما درسایت‌ها نیز حکایت از همین امردارد، چه دلیلی داشت؟ آیا صحت دارد شما بی‌توجه به اینکه باشگاه هم مدیر عامل داشت وهم هیئت مدیره ، خودجوش بدون توجه به قوانین، با زیر پا گذاشتن حرمت ، جایگاه قانونی هیئت مدیره ومدیرعامل (پرویز ابراهیمی) دستور دادید عده‌ای جمع شوند ومدیرعامل را با رأی گیری انتخاب نمایند؟
آیا قانونی برای این اقدام شما که خود باید حافظ ، ناظر ، عامل به قانون باشید، وجود دارد که درآن انتخاب مستقیم مدیرعامل در دورهمی تالار پالیز تعریف شده باشد؟ بنظرتان این ناشی ازدرک شما نسبت به قواعد و قوانین ورزشی است؟یا قوانین باشگاهی؟ یا قوانین اجتماعی ، اخلاقی و عقلی؟

13- حال که بحث ورزش پیش آمد درخصوص این وعده‌ی شما که در کانال تلگرامی دفترتان نیز بازتاب خوبی داشت سؤالی در اذهان اهالی ورزش مطرح است که چنانچه پاسخ دهید ، موجب مسرت و نشانه‌ی احترام واقعی حضرتعالی به جامعه ورزش خواهد بود:
آیا حقیقتا قول احداث 140 چمن ورزشی را از وزیر ورزش گرفتید؟ آیا خود شما از بودجه‌ی وزارت ورزش و اینکه برای کل کشور احداث 140 زمین چمن مصنوعی در وسع وزارت ورزش نیست اطلاع ندارید (حتماً دارید)؟
حال و به فرض صحت با توجه به اینکه زمین چمن مصنوعی با چمن مصنوعی مینی فوتبال توفیرفراوان دارد، چند زمین چمن مصنوعی(ونه مینی فوتبال ) ازاین قولی که شما از جانب وزیر ورزش به جامعه‌ی ورزش دادید احداث، و مورد بهره‌برداری واقع شد؟ ممکن است دقیق نام ببرید تا روشنگری و رفع ابهام صورت گیرد؟

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
جوابی نداره بده بهت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
جوابتو نمیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
انشاالله .

احترام به مطالبه گری که حکم می کند ایشان پاسخگوباشند.

اما توسل به شکایت وبازداشت ،یاتخریب خواندن سوالات ومطالبات ،نهایت بی احترامی به نظرات مردم خواهدبود.

منتظر پاسخ های نماینده عزیز شهرمان هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
با سلام و عرض ادب و خسته نباشید لطفا سوالات زیر را نیز اضافه فرمایید:

14-آقای پورابراهیمی چرا به وزیر رفاه(آقای شریعتمداری) فشار آوردید و مدیرعامل وقت صنایع مس شهید باهنر(آقای دکتر امینی که مدیری بسیار باهوش و مدبر بود و شرکت را از ورشکستگی نجات داده بود و به اذعان بورس ،شرکت در زمان مدیرعاملی ایشان در حال ترقی و صعود بود) را عزل نمودید(زیرا ایشان سفارشات جنابعالی در مورد نورچشمی ها را قبول نمیکرد و انسان باتقوا و خداترسی بود)

15-چرا بعد از عزل ایشان باز به وزیر رفاه فشار آوردید و آقای ابوسعیدی(که کاملا در جناح مخالف شما و رییس ستاد انتخابات روحانی در استان کرمان بود ) را به عنوان مدیرعامل مس باهنر به ایشان معرفی نمودید البته خداروشکر که وزارت اطلاعات ایشان را تایید نکرد و تیرتان به هدف نخورد!

16-چرا بعد از شکست در مورد معرفی آقای ابوسعیدی به عنوان مدیرعامل ،آقای ضیایی(باجناق آقای نوبخت (معاون رییس جمهور) و از اقوام آقای نهاوندیان (یکی دیگر از معاونان رییس جمهور) که الفبای مدیریت را هم بلد نیست و در این مدت 6 ماه کل شرکت را بهم ریخته و در حال آوردن دوستان و رفقای خود به شرکت است) را به وزیر رفاه پیشنهاد کردید؟ به راستی چه بده و بستانی بین شما و جناح اصلاح طلب وجود دارد؟! لطفا روشن فرمایید.

17- چرا از نفوذ خود استفاده کردید و آقای زینلی(پسر دایی تان) را به عنوان مدیرعامل تیم صنعت مس رفسنجان معرفی کردید در صورتیکه میدانید ایشان هیچ اطلاعاتی از فوتبال ندارد؟!

با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار