نشریه دیفنس وان نوشت سخنان مقامات پنتاگون درباره علل تاخیر در اعلام آمار دقیق مجروحان حملات موشکی ایران همچنان سوال‌برانگیز است.
کد خبر: ۸۲۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 25 February 2020

وقتی دروغگویی ترامپ باعث دروغ‌های بیشتر می‌شود!

به گزارش تابناک سمنان: پایگاه اینترنتی دیفنس وان در گزارشی نوشت: پنتاگون از نحوه عملکردش درباره اعلام تعداد نظامیان دچار صدمه مغزی شده در اثر حمله موشکی روز ۷ ژانویه ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق دفاع کرد. به رغم ادعای اولیه کاخ سفید و پنتاگون در سالم ماندن نظامیان آمریکایی پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد، اکنون اعلام می‌شود ۱۱۰ تن از نظامیان آمریکایی آسیب مغزی دیده اند.

ژنرال پل فریدریش، جراح متخصص مغز و اعصاب در ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره ادعا کرد عوارض آسیب مغزی اغلب نامشخص است. وی افزود: این علائم می‌تواند همه چیز از سردرد گرفته تا سرگیجه، مشکلات حافظه، مشکلات تعادل، مشکل در تمرکز یا تحریک‌پذیری را در بر بگیرد.

او بعدازظهر دوشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری در مقر پنتاگون با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: خیلی از مردم می‌گویند چرا ما بلافاصله همه افراد دچار صدمات مغزی تراماتیک را شناسایی نکردیم؟ چون علائم و نشانه‌های این نوع صدمات مغزی نسبتا نامشخص هستند و اگرچه برخی از نظامیان - از جمله کسانی که تا شعاع پنجاه متری از انفجار موشک‌ها بوده اند و آن‌هایی که از قبل نشانه‌های صدمات ملایم مغزی در آن‌ها شناسایی شده بود - به طور خودکار زیر نظر پروتکل‌های پنتاگون قرار داشتند، ولی برخی دیگر تا مدت‌ها بعد تجربه مشاهده این علائم را به مقامات بالا گزارش نکرده بودند.

نحوه عملکرد پنتاگون در تشخیص و تاخیر در اعلام شمار مصدومان حملات موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق، زیر ذره بین افکار عمومی قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابتدا ادعا کرد در حمله موشکی ایران به کسی هیچ آسیبی نرسیده و پس از افشای نخستین اخبار درباره شناسایی اولین گروه از نظامیان مصدوم مغزی یک هفته پس از این حملات، ترامپ سعی کرد شدت جراحت این نظامیان را کم اهمیت جلوه دهد و گفت این افراد دچار "سردرد" شده اند و صدماتشان "جدی" نیست.

فریدریش همچنین از ابزار و روش‌های ارتش آمریکا برای شناسایی و تشخیص آسیب‌های مغزی دفاع کرد و گفت این ابزار‌ها آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به روز رسانی شد و معاینه جسمانی، مشاوره با بیمار و انجام یک رشته آزمایش حافظه را در بر می‌گیرد.

وی افزود موشک‌های بالستیک واقعاً مهمات بزرگی محسوب می‌شوند و این واقعیت که هیچ کس جراحتی جسمی نداشته کاملاً خارق العاده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار