عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به طور حتم موضوعاتی مانند ایجاد قرنطینه یا بروز قحطی به هیچ وجه صحت ندارد و انبارهای دولت مملو از مواد غذایی و محصولات اساسی مورد احتیاج مردم است و قطعا نگرانی های صورت گرفته توسط مردم اشتباه است.
کد خبر: ۸۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هجوم برخی از شهروندان به برخی فروشگاه های مواد غذایی، گفت: در چند روز اخیر این موضوع در فضای مجازی مطرح شده که این احتمال وجود دارد که برای کنترل بیماری کرونا در برخی از مناطق قرنطینه صورت گیرد و این مسئله زمینه ساز بروز قحطی مواد غذایی خواهد شد، این مسئله موجب شده که برخی از مردم به فروشگاه ها هجوم آورده و اقدام به خرید و جمع آوری مواد غذایی کنند.

ایجاد قرنطینه یا بروز قطحی به هیچ وجه صحت ندارد

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم موضوعاتی مانند ایجاد قرنطینه یا بروز قحطی به هیچ وجه صحت ندارد و انبارهای دولت مملو از مواد غذایی و محصولات اساسی مورد احتیاج مردم است و قطعا نگرانی های صورت گرفته توسط مردم اشتباه است.

مردم بر اساس نیازهای شخصی و زندگی خود اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند

وی گفت: به نظر می رسد آن چیزی که در شرایط کنونی مردم را تحت فشار قرار می دهد، بر هم خوردن نظام توزیع و تأمین کالاهای اساسی توسط عده ای از مردم است، به طور حتم اگر مردم بر اساس نیازهای شخصی و زندگی خود اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند، هیچ مشکلی در توزیع رخ نخواهد داد اما وقتی عده ای از افراد بسیار بیشتر از نیاز خود خرید می کنند، آن وقت مردم دیگر با کمبود مواجه خواهند شد.

زارع تصریح کرد: قطعا در شرایط کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا مهم ترین اقدام مدیریت افکار عمومی است، قطعا مدیریت و برنامه ریزی درست مسئولان دولتی و کنترل استرس و هیجانات اجتماعی توسط مردم می تواند کشور را از مشکل کنونی عبور دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: البته دستگاه های دولتی از جمله وزارت اقتصاد و صمت نیز باید نسبت به توزیع نظام مند و سریع کالاهای اساسی در فروشگاه های مواد غذایی اقدام کند تا مردم برای تأمین کالاهای مورد نظرشان با مشکل مواجه نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار