حمیدرضا بابائی
یک مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا با اشاره به جدی بودن تهدید ویروس کرونا در این کشور می گوید، رئیس جمهوری آینده آمریکا فردی است که بتواند در جنگ با کرونا پیروز شود.
کد خبر: ۸۲۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 01 March 2020

"جیسون میلر" مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ گفت انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا رقابتی خواهد بود بر سر اینکه کدام رئیس جمهور بتواند آمریکا را از شیوع ویروس کرونا حفاظت کند.

میلر در مصاحبه اختصاصی نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا به مردم این کشور هشدار داد ویروس کرونا را به عنوان چالشی دراز مدت برای آمریکا درنظر بگیرند.

میلر مشاور ارتباطات ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کارزاهای انتخاباتی سال 2016 بود. وی همچنین یکی از مجریان پادکست موسوم به "اتاق جنگ: 2020" است.

میلر افزود مهار کرونا که در چین شروع شده، مستلزم اتخاذ "راهکاری بسیار پیچیده تر" در آمریکا است.

<<این مساله مقابله با بحران بازار برای چند روز یا تا هفته آینده نیست. وقتی صحبت از عواقب سیاسی می شود، عملا می توانیم بگوییم که انتخابات نوامبر 2020 در حقیقت تصمیمی است درباره اینکه چه کسی می تواند در مواجهه با ویروس کرونا، از ما بهتر حفاظت کند، سندرز یا ترامپ؟ تا حدی که درباره اقتصاد و سایر مسایل صحبت می کنیم، این می تواند تصمیم نهایی باشد.>>

وی با استقبال از اینکه ترامپ سرانجام به مساله ویروس کرونا توجه کرده است، گفت << به این دلیل می توانم بگویم که رئیس جمهور به این مساله پرداخت که مردم آمریکا واقعا نیاز داشتند که از وی چیزی بشنوند. به نظرم او اطمینان دارد که مردم شدت این مشکل و میزان جدیت آن را درک کرده اند...>>

به گزارش هیل، دونالد ترامپ تلاش کرده است به مردم اطمینان بیشتری بدهد که دولتش در مقابله با شیوع کرونا مصمم است اما رئیس جمهور با انتقاد مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا روبرو شده است. هفته گذشته در جلسه ای با حضور مقامات بهداشتی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، صراحتا تاکید شد گسترش ویروس کرونا در آمریکا اجتناب ناپذیر است. این در حالی است که ترامپ همواره از کم اهمیت بودن این مساله سخن می گفت.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به آنچه که موارد "توضیح داده نشده" از کرونا خواند، از دورنمای شیوع این ویروس در سه ایالت آمریکا خبر داد. مقامات ایالات کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن روز جمعه اعلام کردند نتیجه آزمایش کرونای تعدادی از ساکنان این ایالت ها مثبت بوده بدون آنکه درباره نحوه ابتلا آنها به کرونا، توضیح مشخص داده شود. معلوم نیست این عده به خارج از آمریکا سفر کرده اند و یا اینکه با افراد آلوده در تماس بوده اند.

تا دو روز پیش 65 مورد ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده بود و دلیل ابتلای همگی شامل سفرهای خارجی و تماس با افراد بیمار بوده است.

دکتر "ویلیام شافنر" متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه "وندربیلت" در ایالت تنسی می گوید: << اگر دیروز نگران بودیم، امروز نگران تریم. اکنون باید پرسید: گستره شیوع این ویروس واقعا چقدر است؟>>

در همین حال درایالت واشنگتن مقامات گفته اند مردم برای احتمال تعطیلی مدارس، و مراکز تجاری برای دورکاری آماده باشند. لغو نشست های شلوغ، مراسم سرگرمی، رویدادهای ورزشی و مناسبت های اجتماعی نیز از دیگر مواردی است که مقامات به آن می اندیشند. در برخی موارد نیز مسئولان از اوضاعی سخن می گویند که در آن افراد بیمار احتمالا با مردم زیادی در تماس بوده اند.

به نوشته نیویورک تایمز در هفته های گذشته و به دنبال شیوع کرونا، سازمان های وزارت بهداشت در سراسر آمریکا مشغول فعالیت های گسترده بوده اند و بروز مواردی از کرونا بدون اعلام دلیل، نشانگر جبهه ای دیگر مقابل آنها است. دکتر "جوشا شارفستین"" پرفسور بهداشت عمومی از دانشگاه جان هاپکینز می گوید << اکثر مراکز بهداشتی می توانند به یک یا دو مورد پاسخ دهند اما تعداد موارد بسیار بیشتر از این خواهد بود.>>

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار