شرکت‌های هواپیمایی در زمان صدور کارت پرواز به هر مسافری به جای سرویس پذیرایی یک عدد ماسک خوب و استاندارد و یک عدد ژل ضد عفونی کننده‌ی کوچک بدهند و سوار شدن به هواپیما را منوط به زدن ماسک بکنند و همچنین یکی از مهمانداران در ورودی هواپیما به جای لبخند مصنوعی و تکرار جمله‌ی «خوش آمدید» ، اسپری ضد عفونی به دست مسافران بپاشد.
کد خبر: ۸۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 11 March 2020

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!«تابناک»، حسن عباسی؛ در حالیکه تمام افراد حقیقی و حقوقی از قرنطینه کردن شهرها و تشدید مراقبت و ممانعت از ورود و خروج مردم با اتومبیل از شهری به شهر دیگر و ماندن در خانه سخن می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی بدون نظارت به جابه‌جاییِ مسافر از استانی به استان دیگر و شهری به شهر دیگر مشغولند به نوعی در حال کروناپراکنی با سرعت بالا هستند.

زمانیکه می‌گویند مسافرت نروید احتمالاً مسافرت و جابه‌جایی با هواپیما هم از موارد آن محسوب می‌گردد. تنها تفاوت سفرهای هوایی با زمینی در این است که جا‌به‌جایی سریعتر و مسافران پولدارتر هستند و به واقع ظاهر گول زنک آنها مانع از کرونا پراکن بودن آنها نمی‌شود.

در این میان هیچ‌گونه مراقبت خاصی برای شناسایی و ممانعت از سفر افراد مشکوک به کرونا با هواپیما صورت نمی‌گیرد و شرکت‌های هواپیمایی نیز مستقیماً در گسترش بیماری و عامل بیماری زا دخیل هستند.

مثلاً مجلات و بروشورهای داخل هواپیماها که به منظور تبلیغات و آموزش نکات ایمنی مربوط به پرواز تهیه و در جای تعبیه شده در صندلی جلوی هر مسافر گذاشته شده است همگی مربوط به اول سال میباشند.

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

این مجلات و بروشورها توسط هزاران نفر لمس و هیچ راهی برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن آنها وجود ندارد و باید سریعاً از تمام هواپیماها جمع‌آوری و معدوم گردد.

تنها کاری که شرکت‌های هواپیمایی انجام داده‌اند حذف پذیرایی از مسافران به بهانه‌ی جلوگیری از شیوع کروناست ، که البته همه می‌دانیم بهتر است بخوانید فقط به منظور سودجویی بیشتر انجام می‌شود و کرونا بهانه‌ای بیش نیست.

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

وگرنه حضرات مسئول شرکت‌های هواپیمایی می‌توانستند قبل از ورود مسافران به داخل هواپیما به همه‌ی آنها ماسک و ژل داده و سوار شدن به هواپیما را منوط به زدن ماسک و ضدعفونی کردن دستها می‌کردند.

همچنین نسبت به جمع‌آوری مجلات و بروشورهایی که از دید بسیاری مسافرین بی‌ارزش هستند داخل هواپیما و در هر پرواز توسط افراد مختلف لمس و آلوده و سال به سال هم عوض نمی شوند اقدام نمایند.

دو نمونه از شیرین‌کاری دو شرکت هواپیمایی برای تغییر ذائقه بیان می‌شود:
در پرواز شماره ی ۴۳۳۲ هواپیماییِ سپهران ساعت هشت و بیست و پنج دقیقه از تهران به مقصد بندر عباس در تاریخ هفدهم اسفند ماه پس از بلند شدن هواپیما مهماندار با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا قادر به دادن صبحانه نیستند پذیرایی از مهمانان را با نوشیدنی سرد مطرح و به هر مسافری یک آب معدنی و یک آب میوه‌ی پاکتی جهت میل کردن ارائه می دهند.

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

همه می دانند که ویروس مولد کرونا تا دمای منهای 60 درجه فعال می‌ماند ولی در دمای بالا از بین می‌رود و دادن نوشیدنی سرد به مسافران جهت جلوگیری از شیوع کرونا نشان دهنده‌ی بی‌سوادی و بی‌اطلاعی مسئولین شرکت‌های هواپیمایی است.

نگاهی به تاریخ تولید آب میوه و آب معدنی داده شده به مردم در این پرواز بیانگر تولید آنها حداقل در دو ماه قبل است ، که نشان دهنده‌ی تولید آنها همزمان با پدیدار شدن و گسترش کرونا در کشور است و اینکه این محصولات در این دو ماه توسط چند نفر لمس و جا به جا شده‌اند هم بماند ، خود این محصولات خصوصاً آب معدنی باید در شرایط خاص و به دور از نور آفتاب و یخ زده‌گی نگهداری شوند و چرا باید شرکت‌های هواپیمایی محصولات دو یا سه ماه پیش را به خورد مردم بدهند جای تعجب است.

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

در پرواز شماره ی۵۸۱۵ هواپیماییِ وارش ساعت بیست و یک و چهل و پنج دقیقه از بندر عباس به تهران به تاریخ بیستم اسفند ماه نود و هشت همین داستان تکرار و این دفعه به بهانه‌ی جلوگیری از شیوع کرونا به هر مسافر یک آب معدنی تاریخ گذشته‌ی تولید دو ماه قبل داده شد.

مهماندار مربوطه با دستکش پلاستیکی یکبار مصرف آب‌های معدنی را از ناحیه‌ی سر آنها گرفته و آنها را به مسافران می‌داده یعنی تمام مسافرانی که از آن آب استفاده کرده‌اند در واقع سر آلوده شده‌ی آب معدنی را به دهان خود برده‌اند.

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

در طی زمان توزیع آب معدنی همان مهمانداران که خودشان هم ماسک نداشتند مرتب دست خود را به لباس مقنعه و موی خود و یا صندلی و چرخ حامل آب معدنی‌ها می‌مالیدند.

آیا بهتر نیست شرکت‌های هواپیمایی به جای این شوی گسترش بیماری در زمان صدور کارت پرواز به هر مسافری به جای سرویس پذیرایی یک عدد ماسک خوب و استاندارد و یک عدد ژل ضد عفونی کننده‌ی کوچک بدهند و سوار شدن به هواپیما را منوط به زدن ماسک بکنند و همچنین یکی از مهمانداران در ورودی هواپیما به جای لبخند مصنوعی و تکرار جمله‌ی کلیشه‌ای «خوش آمدید» ، اسپری ضد عفونی به دست مسافران بپاشد.

به جرأت می‌توان گفت که شرکت‌های هواپیمایی یکی از دلایل اصلی ورود این ویروس به کشور و گسترش آن در تمام استانها بوده و هستند. لازم است مسئولان محترم در این زمینه به رفع کاستی‌ها پرداخته و اقدامات لازمه را مبذول دارند.

آب معدنی تولید؛ ۷۰ روز قبل که به مسافران پرواز وارش داده شده است

کرونا پراکنی شرکت‌های هواپیمایی؟!

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار