کد خبر: ۸۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 31 March 2020

نشریه فارن پالسی در گزارشی به نقش شرکت هواپیمایی ماهان ایر در شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و آن را نشانه وابستگی شدید ایران به چین دانست.

در این گزارش که روز دوشنبه ۱۱ فروردین منتشر شد آمده است، چند دلیل وجود دارد که ایران به کانون همه‌گیری ویروس کرونا در خاورمیانه تبدیل شده است. مخفی کردن آن، نبودِ توانایی تست کردن، مخالفت با بستن شهرها و اماکن مقدس، خرافات، سیاسی‌کاری، پروپاگاندایی که ایران با توسل به آن به طور معمول همه چیز را به گردن دشمن می‌اندازد، و نبود جدیت در مقابله با این بحران، شماری از این دلایل هستند.

گزارش فارن پالسی می‌افزاید، به این فهرست باید شرکت هوایی ماهان ایر را نیز اضافه کرد. این شرکت هوایی به رغم تمامی هشدارهای داده شده، پروازهای خود به چین را لغو نکرد و پروازها به پکن، شانگهای، گوانگ‌ژو، و شن‌ژن را ادامه داد.

این گزارش همچنین می‌گوید ماهان ایر دروغ را هم در برنامه خود گذاشت. برای مثال ماهان ایر اول اسفند ۹۸ گفت که پروازهای اخیرش به چین، فقط انتقال کالاهای بشردوستانه بوده است؛ در حالی که تمامی بررسی داده‌های تعقیب پرواز نشان می‌دهد این پروازها مسافرتی بوده و انتقال کالا در کار نبوده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار