کد خبر: ۸۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 07 April 2020

رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه اگر فکری به حال کرونا نشود این بیماری مزمن می‌شود، گفت: هزینه یک ماه مردم را بگیریم و به آنها بدهیم چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه آن کمتر است و البته نتیجه آن ۱۱ تا ۳۰ برابر بیشتر است.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی با تشکر از زحمات دولت، کادر درمانی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی گفت: با همه این‌ها می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم. برای اینکه بتوانیم این ویروس را شکست دهیم باید مانند کاری که چین در ووهان انجام داد پیش رویم.
وی افزود: چین نظامی عمل کرد ما نیز باید اینگونه پیش رویم. چین به مردم گفت باید در خانه‌های خود بمانند ولی برای آنان آذوقه برد. اما ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانید، ولی تدبیری برای معیشت آنان نداریم.

نماینده شیروان تاکید کرد: باید برای کارگران و اقشاری که معیشت آنها تحت تاثیر قرار گرفته است، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود. چین با عملکرد نظامی توانست ویروس را در جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی کنترل کند آیا ما با ۸۰ میلیون جمعیت نمی‌توانیم این کار را کنیم؟

عزیزی با بیان اینکه توانستیم با حرکت پلیسی بیش از ۸۵ درصد از حضور مردم در روز ۱۳ به در جلوگیری کنیم، گفت: هر روز هزار تا ۲ هزار نفر به مبتلایان کرونای ایران اضافه می‌شود که اگر ادامه پیدا کند، وضعیت مزمن خواهدشد و کاسبی‌ها، کارخانجات و همه مردم آسیب خواهند دید و همواره استرس در جامعه وجود خواهد داشت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم این زنجیره انتقال را قطع کنیم مجلس دولت و دیگر ارگان‌ها کنار هم بشینند و از آسیب‌هایی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد؛ جلوگیری کنیم و هزینه یک ماه مردم را بگیریم و به آنها بدهیم چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه آن کمتر است و البته نتیجه آن ۱۱ تا ۳۰ برابر بیشتر است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار