کد خبر: ۸۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ 09 April 2020

دکتر علی رزازان مسئول توزیع دارویی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار فانا، در رابطه با خبری که در خصوص نشت داروی فاویپراویر در بازار سیاه توسط دلالان آن هم به قیمت گزاف مطرح شده، گفت: یک تیم بازرسی ویژه در حال بررسی دقیق و کارشناسی این موضوع هستند که من نیز عضو این تیم هستم. نتایج بررسی‌هایمان را حتما و به زودی به مردم اعلام خواهیم کرد.

او اضافه کرد: حدس می‌زنیم که در واقع این تعداد دارو به صورت قاچاق و توسط مسافران به صورت شخصی وارد کشور شده است. در واقع چون سابقه قبلی در مورد این دارو نداشته‌ایم و از این تعداد هم که به صورت اهدایی وارد کشور و به چند بیمارستان داده شده، وضعیت همه ی آن ها کنترل شده و کاملا مشخص است.

دکتر رزازان افزود: بخش دولتی بسیار دقیق اقلام پزشکی و دارویی را کنترل و مدیریت می‌کند و ناظران مختلفی دارد. در واقع اینکه چه دارویی را به چه بیماری داده ایم و چه تعداد موجودی داریم کاملا مشخص است. امکان ندارد این دارو از داخل کشور به بیرون نشت کرده باشد. ولی باز هم در حال بررسی مسأله به طور دقیق هستیم.

همچنین مسئول توزیع داروی سازمان غذا و دارو در اینباره گفت: حتی احتمال اینکه خیلی از این داروها که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، تقلبی باشد زیاد است یعنی از نظر ظاهری شبیه است ولی در اصل هیچ اثری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلا توصیه نمی کنیم که مردم فاویپراویر را بدون تشخیص پزشک متخصصی که دارد کارآزمایی بالینی این دارو را روی بیمار انجام می دهد، استفاده کنند، چون هنوز شواهدی بر اثرگذاری آن بیرون نیامده است. به عبارتی مردم اصلا به دنبال داروهایی که جزء پروتکل درمانی نیستند و از مجاری غیرقانونی تهیه می شود نباشند زیرا قطع به یقین این داروها تقلبی است.

در ادامه رزازان با بیان اینکه داروهای قاچاق و سوداگری دارویی، خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: ما همیشه یک سری سوداگر مرگ در کشور داریم که فقط به دنبال این هستند که به هر نحوی و با به خطرانداختن جان مردم پول کثیف دربیاورند!

نشت متادون را به گردن پزشکان انداختند، نشت فاوی‌پیراویر را به گردن مسافران!

 

در کدام کشور جهان مثل ایران داروهای کمیاب و نسخه‌ای به راحتی توسط داروخانه‌ها عرضه می‌شود که مسافران توانستند آنرا تهیه کنند؟!
این مسافران دقیقا با کدام پرواز به ایران آمده‌اند؟

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار