کد خبر: ۸۳۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 09 April 2020

به همت گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران، کلینیک مجازی بازتوانی ریوی و ورزش‌درمانی بیماران کووید ۱۹ راه‌اندازی شد.

گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران و با استفاده از شواهد علمی نوین و معتبر نسبت به طراحی و تدوین بسته مجازی بازتوانی ریوی در بیماران مبتلابه کووید ۱۹ اقدام کرده و از هفته آینده شاهد آغاز به فعالیت این کلینیک در بیماران ترخیص شده از بیمارستان خواهیم بود. امید است این برنامه نخست در تمامی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران و سپس به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گسترش یابد.

یکی از مشکلات اصلی بیماران بهبودیافته از فاز حاد و بستری بیماری کووید، ناتوانی و محدودیت تنفسی و جسمانی این عزیزان است و این برنامه بازتوانی ریوی متشکل از ارزیابی اولیه طبی و فیزیکی، تمرینات تنفسی و تمرینات مختلف هوازی، قدرتی و کششی است که بر اساس قضاوت متخصصان پزشکی ورزشی حاضر در این کلینیک مجازی و با توجه به شرایط بیمار تجویز و با استفاده از محتوای مجازی به شکل کلیپ و دستورالعمل‌های ساده، آموزش مراحل مختلف به بیمار برای اجرای برنامه در منزل انجام خواهد شد. با پیگیری‌های متناوب و منظم و با افزایش تدریجی شدت و تناوب تمرینات امید است که برنامه یادشده زمینه‌ساز بازگشت فرد مبتلابه زندگی عادی در کمترین زمان و با کمترین عارضه شود.

این برنامه با مشارکت متخصصان پزشکی ورزشی شاغل در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، دکتر شریعتی و سینا برگزار می‌شود. همچنین گروه پزشکی ورزشی برای دوران پس از طی دوران قرنطینه خانگی بیماران نیز برنامه بازتوانی حضوری در کلینیکهای پزشکی ورزشی را طراحی کرده که در سه بیمارستانهای فوق به‌زودی آغاز خواهد شد.

بیماران می‌توانند از ۲۳ فروردین با مراجعه به کلینیک مجازی بیمارستان امام خمینی (ره)(تهران) به آدرس eclinic.ikht.ir در صفحه کرونا در کنار استفاده از سایر کلینیک‌های مرتبط با کرونا درخصوص گرفتن نوبت از کلینیک پزشکی ورزشی و بازتوانی ریوی اقدام کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار