شهرداری ناکارآمد کرمان بخواند؛
دو سال پیش حامیان میراث و منابع طبیعی گزارشی در فضای مجازی و روزنامه ها چاپ کردند مبنی بر اینکه قبرستان کرمان در حال رسیدن به خیابان شهدا است.
کد خبر: ۸۴۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵ 19 April 2020

«تابناک کرمان»، منصور ایرانپور؛ آقای شهردار از شما که تحصیل کرده هستید بعید است چیزی بگوئید که گمان رود مردم کرمان را دست کم گرفته‌اید. دو سال پیش حامیان میراث و منابع طبیعی گزارشی در فضای مجازی و روزنامه ها چاپ کردند مبنی بر اینکه قبرستان کرمان در حال رسیدن به خیابان شهدا است. شهرداری به سرعت پاسخ داد هیچ درختی قطع نشده و قبرستان هرگز به خیابان زریسف نمی‌رسد. اما حالا رسیده و همچنان درختان قطع می‌شوند تا مرده دفن گردد. حتی مرده‌های کرونایی درست سر دو نبش خیابان شهدا و خیابان پارک جنگل قائم دفن میشوند‌. چرا؟ و برای چه تاکنون نتوانسته‌اید یک قبرستان یا آرامستان جدید بسازید؟ نگویید می‌خواهید در مکان آرامستان دوران شهردار قبلی اینکار را انجام دهید.

مرده‌های کرونایی چرا درست سر دو نبش خیابان شهدا و خیابان پارک جنگل قائم دفن میشوند‌؟
اگر رئیس شورای شهر گفته برایشان ایرادی نیست. اما برای شما ایراد وارده. چون هرگز نباید در زیستگاه جبیر، لاک پشت کوهی، توره، روباه، گرگ، افعی جعفری، شاهین کرمان، آهو، سیخور و ۱۵۰ گونه گیاه دارویی قبرستان ساخت. ضمن اینکه آنجا بهشت فسیل‌های ایران است و سه نمونه تخم فسیل دایناسور با جنین داخلشان در نزدیک همین مکان کشف شده‌اند. اصلا جای اون هتل بالای کوه از ابتدا همینجا بود. منطقه‌ای خوش آب و هوا ، سرشار از طبیعت زیبای کرمان.‌ که می‌تواند یک پارک ملی گردد.
کاش لااقل یک کار خوب در دوران شهرداریتان انجام داده بودید که بعد از رفتنتان حسرت نخوریم و نگوییم مدعیان با علم فقط حرف زدند و چهار تا پارک کوچک ساختند و رفتند. جای آرامستان در حد فاصل تابلوی ورزشگاه شهرداری در جاده ماهان تا ریگ ماهان است. منطقه‌ای وسیع و خشک که امکانات مورد نیاز به اضافه جاده دسترسی از کنارش عبور می‌کنند و روی منابع آبی کرمان نیست. حداقل صد سال می‌تواند قبرستان باشد و باقیات صالحاتی برای شما باشد. قبرستان نیاز فوری کرمان است و دارد دیر می‌شود. می‌ترسیم جنگل قائم تمامش قبرستان شود.

 

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار