ابطحی
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز آموزشی مانند آموزشگاه‌های زبان اگر مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند می‌توانند از ردیف بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی در صورت تأمین این بودجه استفاده کنند، اما فعلاً برنامه‌ای برای جبران خسارت مراکز آموزشی آزاد و صرفاً خصوصی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۴۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 29 April 2020

سید محمدجواد ابطحی در خصوص شرایط نابسامان آموزشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مشکلات مالی مراکز غیرانتفاعی آموزش و پرورش بررسی شده، اما منابع مالی برای جبران خسارات وجود ندارد تا بتوان به این مراکز آسیب دیده کمک کرد. به هر حال ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها از جمله آموزشگاه‌های خصوصی و مراکز غیرانتفاعی را دچار زیان کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحثی روی این موضوع نشده است، افزود: برای کمک به مراکز غیرانتفاعی و جبران بخشی از خسارات وارد شده در شورای سیاست‌گذاری مراکز غیرانتفاعی آموزش و پرورش، ردیف بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی مطرح شده است و در تلاش هستند سازمان برنامه و بودجه را برای تأمین این بودجه قانع کنند که البته احتمال آن کم است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مراکز آموزشی مانند آموزشگاه‌های زبان اگر مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند می‌توانند از ردیف بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومانی در صورت تأمین این بودجه استفاده کنند، اما فعلاً برنامه‌ای برای جبران خسارت مراکز آموزشی آزاد و صرفاً خصوصی وجود ندارد.

ابطحی گفت: آژانس‌های گردشگری هم با بحران جدی روبرو هستند و توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند. بنابراین مدیریت پساکرونا خیلی مهم است تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم. امیدواریم در مجلس آینده برای حل این مشکلات و اصلاح بودجه کار اساسی انجام شود.

وی، در خصوص مشکلات مالی مراکز نیمه‌دولتی مانند جهاد دانشگاهی، گفت: وزارت علوم در پی کمک به مراکزی مانند جهاد دانشگاهی است و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزارت علوم برای حل مشکلات مالی این نهاد در حال رایزنی است و در جلسه آتی کمیسیون آموزش، بررسی مشکلات نهادهای نیمه‌دولتی مانند جهاد دانشگاهی در دستور کار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار