کد خبر: ۸۴۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 06 May 2020
 

تابناک/۴ فیلم کوتاه با موضوع کرونا در انجمن سینمای جوانان انزلی تولید شد.

تولید ۴ فیلم با موضوع کرونا در انزلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: ۴ فیلم کوتاه داستانی و مستند با موضوع کرونا در انجمن سینمای جوانان انزلی تولید شد.

۲ فیلم کوتاه داستانی "بیم، آری" و "زندان" و همچنین ۲ فیلم مستند کوتاه "آن سوی میله‌ها" و "خاک سرد" کار‌های ساخته شده توسط فیلمسازان جوان شهر انزلی هستند که به صورت رایگان و در بستر‌های پخش آنلاین به نمایش در می‌آیند.

فیلم کوتاه داستانی "بیم، آری" ساخته هدیه خسروی است.

او نویسندگی و تدوین این فیلم را نیز به عهده داشته است، حامد سمیعی و شهروز بخشایش تصویر برداران این فیلم کوتاه هستند.

این فیلم هم اکنون از طریق سایت آپارات در دسترس علاقه‌مندان است.

همچنین فیلم کوتاه داستانی "زندان" به کارگردانی امیر انوری، از دیگر کار‌های ساخته شده در انزلی درباره شیوع ویروس کرونا است.

انوری تصویربرداری و تدوین این فیلم را انجام داده و پرهام رحیم زادیانی ایفای نقش در این کار را به عهده داشته است.

فیلم مستند کوتاه "آن سوی میله‌ها" به کارگردانی محبوب مولایی با موضوع مبارزه و آگاهی سازی درباره ویروس کرونا ساخته شده و عوامل این فیلم به این شرح است:

بازیگر: آریانا حسن زاده، راوی: بابک خیری، صدابردار: محمدتقی اشرفی.

فیلم "خاک سرد" نیز در راستای آگاه سازی از مخاطرات ویروس کرونا توسط میلاد سرابی ساخته شده و تدوین این کار نیز توسط او به پایان رسیده است.

انجمن سینمای جوانان ایران اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که از آثار حداکثر ۳ دقیقه‌ای خلاق و مؤثر در قالب‌های انیمیشن، رئال و یا ترکیبی که در راستای پیشگیری، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در مبارزه با کرونا ساخته شده باشند، حمایت خواهد کرد.

شهر انزلی دروازه ورود سینماتوگراف به ایران، موطن ابراهیم مرادی؛ نخستین فیلمساز تاریخ سینمای ایران و خاستگاه سینماگران مطرحی، چون فرهاد مهرانفر، مهرداد اسکویی، زنده یاد حامد خسروی، رضا بهرامی نژاد، کورش فرزانگان، حسن بهرام زاده، زهره زمانی، طوفان نهان قدرتی و دیگران است.

انجمن سینمای جوانان انزلی از سال ۷۶ رسما شروع به فعالیت کرد و بسیاری از این فیلمسازان برجسته را به سینمای مستند ایران معرفی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار