رایزنی ها برای انتخاب هیات رییسه مجلس یازدهم ادامه دارد؛
برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته خبر از نهایی شدن دو گزینه نهایی برای انتخاب رییس مجلس یازدهم دادند اما شنیده ها حکایت از تداوم رایزنی ها برای ریاست مجلس دارد و گروه ها هنوز به جمع بندی نرسیده اند.
کد خبر: ۸۴۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 06 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری برنا؛ تا آغاز به کار مجلس یازدهم حدود سه هفته وقت باقی مانده اما بازار رایزنی برای انتخاب رییس، نواب رییس و حتی روسای کمیسیونها داغ است.

برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته از نهایی شدن قالیباف و حاجی بابایی برای رقابت در صحن مجلس برای تصاحب کرسی ریاست خبر دادند اما شنیده‌ها و تحرکات منتخبان مجلس یازدهم چیز دیگری نشان می‌دهد.

تغییر معادلات انتخاب رئیس مجلس یازدهم/ درخواست از پرفسور زاهدی و حسینی برای رییس شدن

برخی منتخبان طی چند روز گذشته از سید شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت دهم برای ریاست مجلس رایزنی کرده و از او خواستند در میدان بماند که این درخواست و حضور حسینی می‌تواند معادلات را بر هم بزند چون او با سابقه اجرایی که دارد و همچنین درخواستهای چند روز اخیر، رقیب سرسختی برای دیگر گزینه‌ها به شمار می‌آید. حسینی هم با تأیید این موضوع تأکید کرده در میدان می‌ماند اما در نهایت مدیران و وزرای دولتهای نهم و دهم روی یک نفر به اجماع می‌رسند و با آن یک نفر به صحن مجلس می‌آیند.

تغییر معادلات انتخاب رئیس مجلس یازدهم/ درخواست از پرفسور زاهدی و حسینی برای رییس شدن

از سوی دیگر برخی منتخبان با حضور در دفتر پرفسور زاهدی ، وزیر علوم دولت یازدهم از او خواسته‌اند با توجه به تجربه‌ای که به واسطه حضور در مجلس دارد برای ریاست کاندیدا شود هر چند شنیده می‌شود زاهدی برای ریاست ابراز تمایل نکرده و به منتخبان گفته سعی می‌کند از ظرفیت خود برای اجماع دیگر گزینه‌ها استفاده کند تا با کمترین اختلاف و کمترین گزینه مجلس یازدهم شروع و رییس مشخص شود.

تغییر معادلات انتخاب رئیس مجلس یازدهم/ درخواست از پرفسور زاهدی و حسینی برای رییس شدن

حزب مؤتلفه هم دو روز پیش اعلام کرد که تنها شخص شاخص برای ریاست مجلس مصطفی میرسلیم است. فریدون عباسی، دیگر وزیر احمدی‌نژادی، هم رسماً اعلام نامزدی برای ریاست مجلس کرده است و از سوی دیکر حتی «محمود عباس‌زاده مشکینی»، مدیر کل سیاسی وزارت کشور در دولت نهم و دهم هم در گفت و گو با برنا از احتمال نامزدی برای ریاست مجلس سخن گفته است.

تغییر معادلات انتخاب رئیس مجلس یازدهم/ درخواست از پرفسور زاهدی و حسینی برای رییس شدن

حال با حضور جدی و سرسخت قالیباف، حاجی بابایی و حسینی در کنار نیکزاد، میرسلیم، زاکانی و آقاتهرانی باید دید چه کسی در نهایت می تواند نمایندگان را برای تکیه زدن به صندلی ریاست مجلس یازدهم قانع کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
لایک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار