فیلمی برای قضات و وکلای جوان؛
وحید قرایی
کد خبر: ۸۴۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ 09 May 2020

فرض کنید به‌عنوان یک وکیل در جریان پرونده قتلی قرار گرفته‌اید که آن‌قدر واضح و روشن می‌نماید که حتی می‌توان تصور کرد تعیین وکیل تسخیری برای دفاع از متهم به قتل نیز چندان حساسیت آفرین نباشد و بتوان کار را به یک وکیل تازه‌کار و بی‌تجربه هم سپرد چراکه قرار نیست اتفاق غیرمنتظره‌ای در جریان رسیدگی به این پرونده بیفتد و وکیل و دادگاه و دادستان با چالشی مواجه شوند؛ اما در ادامه آن‌چنان وقایع در کنار هم قرار می‌گیرند که کل مسیر پرونده با یک چالش غیرقابل‌تصور مواجه می‌شود. فیلم پرونده کولینی دقیقاً چنین مسیری را طی می‌کند و یک قتل به‌ظاهر عادی به نبش قبر یک رویداد بسیار مهم و جنایت جنگی در جریان جنگ جهانی دوم منتهی می‌شود. دیدن این فیلم شاید برای قضات و وکلا و حقوقدانان بسیار جالب‌توجه باشد چه اینکه نشان می‌دهد در هر پرونده‌ای ممکن است یک زمینه و رویداد بسیار مهم نهفته باشد که نباید از دید قضات و وکلای پرونده مغفول بماند. فیلم پرونده کولینی محصول آلمان ساخته ۲۰۱۹ به کارگردانی مارکو کروزپنتر و فیلنامه رابرت گلد و فردریک اتو، با بازی الیاس مبرک و فرانکو نرو می‌باشد که براساس رمانی به همین نام که توسط فردیناند فون شیراک نوشته شده در سال ۲۰۱۱ است.

در این فیلم فابریزیو کولینی کارگر حدوداً ۷۰ ساله ایتالیایی (فرانکو نرو) به سراغ ژان باتیست هانس مایر (هاینر لاترباخ) صنعتگر بزرگ آلمانی می‌رود و دقایقی بعد در لابی با لباسی خون‌آلود ظاهر می‌شود که دستگیر و به اتهام قتل به زندان می‌رود. دولت وکیلی جوان را برای دفاع از کالینی تعیین می‌کند، کاسپار لاینن (الیاس مبرک) در اولین پرونده مهم خود درمیابد که باید از متهم به قتلی دفاع می‌کند که یکی از بزرگترین حامیان مالی و معنوی او را به قتل رسانده است و حالا به‌عنوان یک وکیل با چالش بزرگی مواجه است و آن هم تقابل قضایی با خانواده‌ای که بیشترین حمایت را از او داشته‌اند.

پافشاری وکیل جوان رازهای سر به مهری را برملا می‌کند که می‌تواند از نظر قاتل توجیه‌کننده یک قتل باشد. بیننده فیلم قطعاً در مسیر تماشای فیلم با این چالش‌ها همراه خواهد بود. 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار