کد خبر: ۸۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 11 May 2020
اقتصاد در سراسر جهان به خاطر کرونا ویروس آسیب شدیدی دیده است. این در حالی است که مردم مجبورند در خانه بمانند و خدمات غیر ضروری متوقف شده‌اند و بسیاری از صاحبان کسب و کارها، آینده خود را نامعلوم می‌دانند. این قضیه برای فریلنسرهای خلاق نیز صادق است. با شروع قرنطینه، مراسم‌های ازدواج لغو شد و تبلیغات به حالت تعلیق در آمد. این موضوع روی کار تمامی فریلنسرهای خلاقی که برنامه‌ریزی کرده بودند تا در این شاخه فعالیت کنند، تاثیر گذاشته است، یکی از آنها عکاس کانادایی به نام نیل تا (Neil Ta) است.

نیل تا عکاس حرفه‌ای مراسم‌های عروسی و پرتره‌ است. او جزو بسیار فریلنسرهای خلاقی است که کسب و کارشان در مدت کوتاه بعد از شروع COVID۱۹ تحت تاثیر شدید قرار گرفت. به عنوان یک پرفسور و همچنین به عنوان یک عکاس باید با انتقال کلاسش به کلاس مجازی مبارز می‌کرد. پس برای Ta (که معمولا بار کاری خود را در بهار می‌بیند) در این زمان دشوار چه اتفاقی می‌افتد؟

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

شانس این را داشتیم که با Ta در مورد اینکه چطور با این تغییر ناگهانی و وضعیت ناشناخته مقابله می‌کند، صحبت کنیم. او از یادگیری مهارت‌های جدید گرفته تا استفاده از تکنولوژی برای برقراری ارتباط برای ما صحبت کرد و همچنین Ta اعتقاد دارد بهترین نتیجه را از آنچه پیش رو است، به دست می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فعالیت این عکاس در طول دوره کرونا ویروس و این که چطور این کار باعث تغییر در برنامه روزانه او شده‌ است، مقاله زیر را بخوانید. ​

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

ادامه مطلب را از زبان Ta بخوانید: 

من عکاسی تمام وقت را کمی بیش از نه سال پیش، بعد از چند سال کار در یک محیط شرکتی شروع کردم. بخش عمده کسب و کار من شامل مشتریان شرکتی و سازمانی و نیز مراسم عروسی است. اخیرا، من تدریس پاره‌وقت در برنامه عکاسی کالج سنکا (Seneca College) در تورنتو را آغاز کردم. کاری که من بیش از همه به آن علاقه دارم پروژه‌های شخصی‎ام هستند مانند این پروژه  (I shot in Havana) و یا  (early rooftopping work).

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

دو ماه اول سال ۲۰۲۰ به طرز عجیبی شلوغ بودم. زمستان‌ها معمولا سرم بسیار خلوت است، اما ژانویه و فوریه مانند شلوغ‌ترین ماه‌های سال بود. همه چیز طبق معمول تا روز دوشنبه نهم مارس ادامه داشت. این درست زمانی بود که من اولین کنسلی (‏برای یک عکاسی خارج از کشور)‏ را دریافت کردم. جدی بودن این بیماری همه‌گیر تا روز چهارشنبه ۱۱ مارس یعنی زمانی که NBA همه چیز را به حالت تعلیق درآورد، ادامه یافت. بعد از آن، در عرض چند روز، تمام برنامه‌های عکاسی برنامه‌ریزی شده من برای مارس و آوریل یا لغو شدند یا به تعویق افتادند. ​

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

برای اینکه کاملا صادقانه بگویم، فکر می‌کنم بسیاری از خالقان کسب و کارها، تجارت ضعیفی دارند هستند. در اینجا مقصر آنها نیستند، چون بسیاری از برنامه‌های هنری تا قبل از دوره میانه تجارتشان اهمیتی به جنبه‌های تجاری کسب و کار خود نمی‌دهند. من بسیار خوش‌شانس بودم که قبل از شروع عکاسی، در دانشگاه تجارت خواندم و به مدت هفت سال در بخش بازاریابی شرکتی کار می‌کردم.

قرار گرفتن در معرض این پاندمی جهان به من بینش بیشتری در مورد چیزهایی مانند حفظ جریان پول نقد داد، که در زمانی به مانند این برای حفظ کسب و کار و زندگی خودم در طول این بیماری همه‌گیر و رکود جهانی حیاتی است. حتی با وجود اینکه من برنامه‌ریزی کرده‌ام تا در دوران رکود جریان پول نقد داشته باشم اما یک وقفه طولانی در کسب‌وکار می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به من برساند. موضوع مهم بعدی این است که هیچ‌کس نمی‌داند زمانی که گرد و غبار فرو می‌نشیند، جهان برای عکاسان چگونه خواهد بود، بنابراین کمی اضطراب و نگرانی فراتر از رسیدن به مرحله بحرانی وجود دارد.

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

​​​من نهایت تلاشم را می‌کنم تا با ارائه چند جلسه رایگان به صورت آنلاین با استفاده از Big Blue Button، به مشارکت در جامعه ادامه دهم. دوره دانشگاهی که من در این ترم تدریس می‌کنم کاملا آنلاین شده‌ است، بنابراین من در حال مرور ابزارهای مختلف موجود برای برگزاری سخنرانی‌های آنلاین و برگزاری امتحان مجازی هستم. این وقفه همچنین به من اجازه داد تا درگیر برنامه‌هایی مانند پرمیر پرو (Premiere Pro) شوم، که تجربه زیادی با آن‌ها نداشتم (‏چون من کار ویدئویی زیادی انجام نمی‌دهم. ​

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

 

این زمانی بی‌سابقه برای همه است. هر کسب و کاری باید عملیات را در زمان مناسب ادامه دهد یا همه چیز را متوقف کند. حالا ممکن است بهترین زمان برای یک بحث صادقانه در مورد آینده کسب‌وکار، هم کوتاه‌مدت و هم بلند مدت باشد. حالا یک فرصت عالی برای افراد خلاق است تا مهارت‌ها و برنامه‌های جدید را یاد بگیرند، نمونه کارهای خود را به روز کنند، محتوا را دوباره سازمان‌دهی کنند. پس شما می‌توانید در پایان این وضع، بهتر از آن کسی بشوید که در ابتدا بودید.

عکاسی تجربه خود را به عنوان یک خلاق در طول کرونا ویروس با ما به اشتراک می گذارد!

در زمان رکود اقتصادی مانند این چطور می‌توانید خود را با انگیزه و امیدوار نگاه داریم؟ ​

صبح‌ها به موقع بیدار شوید. یک دوش بگیرید و برای روز آماده شوید، همانطور که به طور معمول این کار را می‌کنید، مهم نیست اگر خانه را ترک نمی‌کنید. در نتیجه نگرش و انگیزه شما بهبود می‌یابد. سعی کنید تا جای ممکن برای روز برنامه‌ریزی کنید و لیستی از کارهایی را که می‌خواهید روزانه انجام دهید، بنویسید. وقتی در وضعیت‌هایی هستیم که اغلب خارج از کنترل ما هستند، مهم‌ترین چیز این است که بیش از هر زمان دیگری آنچه را که می‌توانیم کنترل کنیم. همانطور که گفته می‌شود: « ما تنها می‌توانیم تلاش خود را کنترل کنیم، نه نتیجه».

​شما در این روزها چطور از خلاقیتتان استفاده می‌کنید؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار